ترفند های کاربردی موبایلمطالب آموزشیمقالات آموزشی
موضوعات داغ

آموزش راه اندازی ساعت هوشمند با نرم افزار Wearfit Pro | آپدیت 2024

یکی از دغدغه های همیشگی کاربران ساعت های هوشمند طرح اپل واچ، راه اندازی اولیه، تنظیمات تماس و اعلانات است.

یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین نرم افزار های راه اندازی ساعت هوشمند، نرم افزار Wearfit Pro می باشد. در واقع امروزه بسیاری از ساعت های هوشمند طرح اپل واچ توسط نرم افزار Wearfit Pro راه اندازی و استفاده می شوند.

از ساعت های هوشمندی که با این نرم افزار سازگاری دارند می توان به ساعت هایی نظیر سری HK8 Pro Max، ساعت های سری W&O، BML، HK9، HK10 و … اشاره نمود. در این مطلب ریمووین مگ قصد دارد تا شما را با آموزش راه اندازی ساعت هوشمند توسط نرم افزار Wearfit Pro همراهی کند.

راه اندازی ساعت هوشمند توسط نرم افزار Wearfit Pro

یکی از دغدغه های همیشگی کاربران ساعت های هوشمند طرح اپل واچ، راه اندازی اولیه، تنظیمات تماس و اعلانات (Notifications) و دسترسی به منبع واچ فیس های متنوع ساعت است. جهت راه اندازی ساعت و آغاز کار این نرم افزار طبق مراحل زیر عمل کنید.

به نرم افزار Play Store مراجعه کرده ‌و نرم افزار Wearfit Pro را از فروشگاه گوگل پلی (Play Store) نصب نمایید. برای انجام این کار بر روی این لینک کلیک کنید.

شایان ذکر است که قبل از ورود به فضای برنامه حتما بلوتوث گوشی خود را روشن کنید و سپس برنامه را باز نمایید.

آموزش نصب و راه اندازی برنامه Wearfit pro

در ابتدای شروع برنامه در قسمت  welcome Wearfit Pro توضیحاتی درباره برنامه و امکانات و ساختار کلی برنامه ارائه شده است که با زدن گزینه موافقت (Agree) به صفحه بعدی هدایت می شوید و در صفحه بعدی که ادامه همان مطالب هست، اطلاع دارم (I Know) را بزنید.

در قسمت Account login با ایمیل خود باید یک حساب کاربری تعرف نمایید که روند آن به شرح زیر است.

ایمیل و پسورد خود را وارد کنید تا بتوانید وارد برنامه بشوید و یا اینکه از طریق گزینه register an account با انتخاب نام کشور و وارد کردن ایمیل، یک کد برایتان ایمیل می شود که میتوانید با وارد کردن آن و زدن گزینه I have read and agree (user agreement) و (privacy policy) وارد برنامه شوید.

راه حل دیگرش هم این است که با زدن گزینه (G)  ایمیلتان را فرارخوانی کنید و از این طریق وارد برنامه شوید . لازم به ذکر است که برای گوشی های آیفون باید  گزینه آیکون Apple Store را انتخاب کنید .

ثبت نام و ورود به نرم افزار Wearfit Pro جهت راه اندازی اسمارت واچ

پس از نصب برنامه، وارد آن شوید. ابتدا با صفحه ثبت نام و ورود رو به رو خواهید شد. در این قسمت می توانید هم از طریق ثبت نام دستی و هم از طریق اکانت گوگل (برای گوشی های اندرویدی) یا اکانت اپل آیدی (مختص گوشی های آیفون)  ثبت نام خود را تکمیل کنید.

در این روش ابتدا شرایط و مقررات اپلیکیشن را بپذیرید و سپس ثبت نام خودرا انجام دهید.

پذیرفتن شرایط اپلیکیشن و استفاده از آن
پذیرفتن شرایط اپلیکیشن و استفاده از آن

نصب و راه اندازی  و برقراری اتصال ساعت هوشمند با تلفن همراه

برای نصب و راه اندازی  و برقراری اتصال ساعت هوشمند با تلفن همراه  در نوار ابزار پایین به قسمت DEVICES  می رویم . گزینه ADD DEVICE   را میزنیم .در ادامه مجوز های لازم برای دسترسی به لوکیشن و بلوتوث و برقرای ارتباط با ساعت و… را با زدن گزینه  اجازه دادن ((ALLOW صادر کنید .

حالا برنامه  شروع به یافتن تمامی دستگاه های مجاور می کند . در بین اسامی ، نام ساعت هوشمند خود را انتخاب کنید و گزینه اتصال ((CONNECT را بزنید .بر روی ساعت هوشمند علامت PAIRING  ظاهر میشود که باید تایید کنید .بر روی تلفن همراه هم CONNECTION SUCCESS  نمایش داده می شود .

نکته : لازم به ذکر است که ممکن است تلفن همراه نام ساعت هوشمند را پیدا نکند در این صورت ساعت هوشمند را reset  factory  کنید و نام آن را از اسامی داخل لیست بلوتوث حذف کنید و مجددا وارد برنامه wearfit pro  شوید و مراحل add device  را طی کنید .

وارد شدن به اکانت و انتخاب نوع دستگاه
وارد شدن به اکانت و انتخاب نوع دستگاه

دادن دسترسی های لازم به نرم افزار Wearfit Pro

حالا لازم است دسترسی های لازم را برای برنامه فعال کنید . در قسمت NOTIFICATION ACCESS   گزینه WEARFIT PRO  رو فعال کنید  سپس پیامی  برای شما نمایش داده خواهد شد   که شما را از دسترسی هایی که فعال می کنید آگاه می کند.لطفا  گزینه اجازه دادن ( ALLOW  ) را بزنید .پس از آن برنامه های دارای مجوز نمایش اعلان را میبینید گزینه SELECT  را بزنید . اکنون اتصال ساعت هوشمند با تلفن همراهتان برقرار شده است و می توانید به راحتی ازش برای مکالمه و پخش موزیک و .. استفاده کنید .

نکته : لازم به ذکر است که ممکن است تلفن همراه نام ساعت هوشمند را پیدا نکند در این صورت ساعت هوشمند را reset  factory  کنید و نام آن را از اسامی داخل لیست بلوتوث حذف کنید و مجددا وارد برنامه wearfit pro  شوید و مراحل add device  را طی کنید .

دادن دسترسی فعالیت های فیزیکی، مولتی مدیا و لوکیشن
دادن دسترسی فعالیت های فیزیکی، مولتی مدیا و لوکیشن

اضافه کردن دستگاه (ساعت هوشمند)

در مرحله بعد دادن یک دسترسی جامع لوکیشن به نرم افزار الزامیست. برای این کار گزینه Allow All The Time را انتخاب کنید. سپس در نوار پایینی اپلیکیشن Wearfit Pro، بر روی گزینه Device بروید و در قسمت بالای صفحه Add Device را لمس کنید.

اضافه کردن دستگاه به برنامه
اضافه کردن دستگاه به برنامه

روشن کردن لوکیشن گوشی

اکنون می بایست لوکیشن گوشی خود را روشن کنید.

جفت سازی بلوتوث گوشی و ساعت هوشمند

در این مرحله پس از زدن گزینه Add Device و روشن کردن لوکیشن ، بلوتوث های اطراف شناسایی شده و نام ساعت هوشمند شما در این قسمت نشان داده‌میشود. اکنون گزینه Connect را لمس کنید تا ارتباط بلوتوثی گوشی و ساعت برقرار شود.

همگام سازی بلوتوث گوشی و ساعت
همگام سازی بلوتوث گوشی و ساعت

راه اندازی نوتیفیکیشن های ساعت هوشمند در نرم افزار Wearfit Pro

در اینجا باید به نرم افزار جهت نمایش نوتیفیکیشن ها دسترسی بدهید. وارد صفحه دسترسی نرم افزار های مختلف به اعلانات خواهید شد. دکمه ی روشن و خاموش در جلوی آیکون نرم افزار Wearfit Pro را در حالت روشن قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه مطلب برای شما : راه اندازی ساعت هوشمند توسط نرم افزار Wear Pro

تنظیم اعلانات مورد نیاز در ساعت هوشمند

سپس در همین بخش می توانید در بخش شماره 3، اعلانات برنامه‌های دلخواه خود را روشن و اعلان سایر برنامه را در حالت خاموش قرار دهید. در واقع در این قسمت دکمه کشویی تمامی نرم افزار هایی که نیاز دارید از آن ها نوتیفیکیشن دریافت کنید را فعال نمایید. در این قسمت میتوانید اعلانات تماس، پیامک و دیگر برنامه های خود را فعال و یا غیر فعال نمایید.

راه اندازی نوتیفیکیشن های ساعت هوشمند
راه اندازی نوتیفیکیشن های ساعت هوشمند

فعال کردن مکالمه با ساعت هوشمند در نرم افزار Wearfit Pro

*‌ یک آیکون با نماد بلوتوث در بخش تنظیمات سریع ساعت وجود دارد. برای فعال سازی دریافت و یا برقراری تماس از طریق ساعت، باید این آیکون را در حالت روشن قرار دهید. ضمنا شکل ظاهری این آیکون ممکن است در ساعت های مدلهای مختلف، متفاوت باشد اما عملکرد آن در همه مدلها یکسان است.

شایان ذکر است پس از فعال سازی بلوتوث ساعت هوشمند باید به بخش بلوتوث های گوشی همراه خود مراجعه کنید. سپس در این قسمت نام بلوتوث Watch Call را پیدا کنید و به آن متصل شوید.

آموزش راه اندازی ساعت هوشمند با نرم افزار Wearfit Pro - ریمووین مگ - 7
فعال سازی قابلیت مکالمه ساعت هوشمند
اتصال به نام بلوتوث Watch Call جهت فعال سازی قابلیت مکالمه
اتصال به نام بلوتوث Watch Call جهت فعال سازی قابلیت مکالمه

تغییر واچ فیس ساعت در نرم افزار Wearfit Pro

* برای تغییر پس زمینه و تم ساعت (واچ فیس) می توانید از قسمت Watch Faces به منبع وسیعی از تم ها دست پیدا کرده و تم مورد سلیقتان را انتخاب کنید. برای این کار بر روی گزینه More ضربه زده تا کتابخانه جامع واچ فیس ها نمایان شود.

تنظیم واچ فیس دلخواه بروی نمایشگر ساعت هوشمند

اکنون اگر میخواهید یک تصویر از گالری خود را به عنوان تصویر پس زمینه ساعتتان قرار دهید بر روی دکمه More ضربه بزنید. حالا به پایین ترین قسمت از صفحه واچ فیس ها بروید. به آیکونی با نام Custom screensaver خواهید رسید. گزینه edit در پایین آیکون را لمس کنید.

در صفحه ی باز شده با ضربه بر روی علامت به اضافه (+) ، وارد گالری شده و تصویر مورد نظرتان را انتخاب کنید. ضمنا از داخل بخش های Style و Position می توانید، حالت نمایش و مکان قرار گیری ساعت بر روی تصویر مورد نظرتان را تنظیم کنید.

دسترسی به کتابخانه واچ فیس ها و تنظیم واچ فیس دلخواه از گالری در ویرفیت پرو
دسترسی به کتابخانه واچ فیس ها و تنظیم واچ فیس دلخواه از گالری در ویرفیت پرو

در پایان میتوان گفت اگر ساعت شما از نرم افزار Wearfit Pro پشتیبانی میکند، پس قطعا یک قابلیت ویژه در دستان شماست. چرا که این نرم افزار با یکپارچگی و ویژگی های متنوع خود، امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

برخی امکانات جدید و تغییراتی که به برنامه Wearfit Pro اضافه شده است.

 

در کل این برنامه شامل 5 بخش اصلی است که در نوارابزار پایین صفحه میبینید .

ME گزارشی از سلامت شما: در بخش  Health data  میتوانید اطلاعات مربوط سلامتی خود را  بررسی کنید و در قسمت personal information   اطلاعات شخصی خود مانند جنسیت ،تاریخ تولد ، قد ، وزن و …. را وارد نمایید . میتوانید برای خود اهداف ورزشی تعیین کنید و روند پیشرفت خود را شاهد باشید .

Devices یا دستگاه های متصل شده: در قسمت بالایی صفحه اسم دستگاه متصل شده و میزان شارژ ساعت هوشمند را نمایش می دهد.

Hot dials تغییر صفحه نمایش و تنوع: در این جا فیس واچ های متنوعی را مشاهده می کنید که  میتوانید تصاویر جدید بر روی ساعت هوشمند نصب کنید و به ساعت خود سر و شکل تازه و زیبایی ببخشید .برای این کار روی گزینه All dial  بزنید . در اینجا انواع و اقسام تصاویر زمینه را می بینید که میتوانید انتخاب کنید .

حالا اگر بخواهید که از تصاویر گالری خود برای تصویر زمینه استفاده کنید به قسمت customize  بروید و روی گزینه album dial  بزنید در اینجا هم میتوانید تصاویر مورد علاقه تان را از گالری تلفن همراه انتخاب کنید و هم نحوه نمایش زمان بر روی ساعت هوشمند را مشخص کنید.

سایر امکانات جدید و بهبود یافته در Wearfit Pro

Application market: میتوانید بازی و برنامه های جدید بر روی ساعت هوشمند نصب کنید و از داشتن ساعت هوشمند لذت بیشتری ببرید.

favorite contacts : برای نمایش نام مخاطبین برروی ساعت هوشمند در هنگام تماس  ، برروی گزینه + (add) بزنید و مخاطبین مورد نظر را به لیستتان اضافه کنید.

نصب بازی و برنامه روی ساعت هوشمند در نرم افزار Wearfit Pro
نصب بازی و برنامه روی ساعت هوشمند در نرم افزار Wearfit Pro

Notification ها نیز بهینه شده اند : یکی از مزیت های ساعت هوشمند ، نمایش اعلانات برنامه هایی همچون واتساپ ، پیامک ، تلگرام و…  است که فقط کافیست گزینه مربوط به آن برنامه را در این قسمت فعال کنید .

Custom screensaver: در این قسمت میتوانید برای پس زمینه منو در قسمت wallpaper  عکس های مختلف انتخاب کنید و یا در قسمت Customize هم برای پس زمینه منو و هم برای صفحه اصلی ساعت هوشمند از تصاویر گالری خود استفاده کنید و آن را مطابق میلتان تغییر دهید .

weather نمایش لحظه‌ای آب و هوا : تنظیمات مربوط به آب و هوا در این قسمت قابل بررسی و اجرا است.

Find device : اگر ساعت را پیدا نمی کنید ، با زدن این دکمه ساعت هشدار می دهد و شما را خبر می کند.

Camera : در هنگام عکس گرفتن با  تلفن همراه بوسیله این گزینه میتوانید دوربین را کنترل کنید و لحظات شیرین خود را ثبت کنید ..

Local music : در این قسمت میتوانید آهنگ های مورد علاقه تان را برروی ساعت هوشمند دانلود کنید و مستقیما از طریق ساعت هوشمند موزیک گوش دهید.

Alarm :  برای زمان هایی که مهم است میتوانید هشدار زمان تنظیم نمایید . و یا به عنوان یاد آوری برای کار های واجب خود از آن استفاده کنید.

ذخیره‌کردن موزیک روی ساعت هوشمند در نرم افزار ویرفیت پرو
ذخیره‌کردن موزیک روی ساعت هوشمند در نرم افزار ویرفیت پرو

Other setting :

این گزینه خود شامل چندین موارد هست که با توجه به نیازتون میتوانید تنظیمات آن را انجام بدهید .

Micro life از سرگرمی های این برنامه : در این قسمت شاهد رمان ها ، بازی ها و سایر امکانات اختصاصی خود برنامه خواهید بود که میتوانید از آن ها برای سرگرمی استفاده کنید و لذت ببرید .

 ورزش و سلامت Exercise:  در این قسمت کلیه اطلاعات مربوط به انجام انواع حرکت ورزشی و ثبت میزان فعالیت و میزان کالری مصرف شده و…. را میبینید و میتوانید اطلاعاتتون رو به صورت کامل ثبت کنید .

تغییرات بخش Home : در این قسمت شما نمای کلی از برنامه و خلاصه ای از اطلاعات ثبت شده و امکانات را مشاهده می کنید .به طور مثال میتوانید میزان فعالیت های ورزشی و میزان کالری مصرفی ، فشار خون و ضربان قلب و …. را بررسی کنید .

سوالات خود درباره راه اندازی ساعت هوشمند را در بخش نظرات مطرح کنید !

ریمووین مگ امیدوار است تا در این مطلب نکات کاربردی و آموزشی خوبی را به شما ارائه کرده باشد. اگر پس از مطالعه و انجام مرحله به مرحله این مطلب همچنان دچار سوال و ابهامی در خصوص راه اندازی ساعت هوشمند خود با نرم افزار Wearfit Pro هستید، میتوانید با کارشناسان فنی ریمووین شاپ در تماس باشید.

 

منبع
تیم تحریریه ریمووین شاپ

نوشته های مشابه

‫53 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر من گوشی تمام دسترسی ها رو دادم وهمه برنامه ها انجام میشه اما نام هیچ مخاطبی از همه مخاطبام رو وقتی زنگ میزنن رو گوشی نشون نمیده فقط شماره میندازه. ولی پیام واتساپ و اس ام اس و…. که میاد روی ساعت اسم مخاطب میفته ؟

  2. سلام وقتتون بخیر ببخشید می خواستم تم منوی ساعت رو به اپل تغییر بدم یعنی منوی ساعت مثل منوی ساعت اپل واچ بشه ممنون میشم راهنمایی بکنید

  3. سلام . برای من اون گزینه که باهاش عگس از گالریت انتخاب میکنی برای بک‌گراند نمیاره باید چیکار کنم

  4. سلام من hk9 pro plus خریدم می خواهم ایرپاد بهش وصل کنم تنظیمات بلوتوث ندارم لطفاً راهنمایی کنید

  5. سلام من همه ی مراحل رو.رفتم ولی تو قسمت بلوتوث گزینه watch call برام نمیاد هرچی سرچ میکنم و تو ساعتمم تنظیمات سریع رو پیدا نکردم و اون علامت بلوتوث رو

    1. سلام. وقت بخیر
      ساعت من لاینز (wearfit pro) هست. تماسهای ورودی فقط شماره را نشان میدهد بدون نام. چطور میتوانم تنظیم کنم؟
      و یک سوال دیگه با قطع کردن صدای زنگ دیگه پیامها را نشان نمیدهد علت چیه؟
      با تشکر

      1. سلام بنده ساعتhk5 hero دارم تنها مشکل اینجاست که هنگام تماس نام مخاطبین که در گوشی ذخیره هست روی ساعت نمایش داده نمیشه فقط شماره میندازه.

        1. سلام. باید در نرم افزار ویرفیت پرو و در بخش مخاطبان نام تعدادی از کسانی که بیشترین ارتباط رو باهاشون دارید ذخیره کنید. اگر اونجا هم ذخیره بشن اسمشون می افته روی ساعت

  6. سلام
    من ساعت HK10 PRO MAX گرفتم
    همه نوتیفیکیشنا رو هم فعال کردم
    ولی پیامها روی ساعت نمیاد؟
    گوشیم هم آیفون ۱۳ هست

  7. سلام من فایند دیوایس میزنم روی ساعت که گوشی رو پیدا کنم گوشی ویبره فقط کار میکنه صدا نمیده چیکار کنم؟

  8. سلام
    ساعت bw23 mini رو دارم و از نسخه ios برنامه wearfit pro استفاده میکنم ولی قسمتی که تو فیلم آموزشی بود واسه واچ فیس های انتخابی خودم رو ندارم، برای آندروید هست فقط؟

  9. مبتدی ترین فیس واچ ها را داره بقیش هم پولیه که با سیستم مالی ایران قابل خریداری نیست

  10. سلام من میزنم که بلوتوث گوشی رو با ساعت جفت سازی کنه ولی میگه جفت سازی نشد
    مدل ساعتم ultra x8 هست

  11. سلام من ساعت BW16ultra دارم وقتی میخوام شیرلوکیشن کنم میگه برنامه waerfit pro رو باز کن باز میکنم هیچ اتفاقی نمیفته ممنون میشم راهنمایی کنید سپاسگزارم

  12. سلام ببخشید من ساعت پرومکس hk8 رو بروزرسانی کردم و خاموش شد چطور میتونم مجددا فعال سازی کنم. اصلا امکان داره یا سوخته؟

  13. سلام من ساعت‌G8max روخریدم ولی در بخش اضلفه کردن فیش ها غیرفعاله بیشتر گزینه های اپ غیرفعاله یعنی لازمیکنم خالی هستش چیکار باید بکنم ممنون

  14. سلام من ساعت hk8 promax دارم که پیام های طولانی رو فقط قسمتی از اون رو نمایش میده آیا راه حلی هست

  15. سلام مخطبین من در ساعت نمایش داده نمیشود و فقط شماره نمایش داده میشود مشکل کجاس باتشکر

  16. سلام من روشن کردم زده باید آپدیت بشه ولی وقتی میرم تو آپدیت زده آخرین ورژن 10.2 زده از روی اون صفحه هم جایی نمیره باید چیکار کنم

  17. سلام وقت بخیر من گوشی تمام دسترسی ها رو دادم اما نام هیچ مخاطبی از همه مخاطبام رو وقتی زنگ میزنن رو گوشی نشون نمیده فقط شماره میندازه. من میخوام نام هم بیوفته چجوری باید فعال کنم؟

  18. سلام . من این ساعتو چند ماه پیش خریدم امروز داشتم تم شو عوض میکردم که بعد اینکه تم دانلود و به ساعت ارسال شد ساعتم کلا به مشکل خورد . در حال حاضر فقط صفحه به طور موقت روشن و خاموش میشه و به گوشی و برنامه ای که هست وصل نمیشه .میشه راهنمایی کنید . ممنون

  19. سلام وقت بخیر
    چطوری می توانم میزان کالری سنج و غیره در برنامه پیاده روی بصورت روزانه از ساعت روی برنامه گوشی سیو کنم که بتونم در طی هفته مقایسه داسته باشم و در آخر هفته بتوانم کالری کل هفته یا ماه محاسبه کنم

  20. سلام:
    کسی میدونه چطور واچ فیس هایی که دانلود کردیم یا تصویر زمینه هایی که درست کردیم رو حذف کنیم !؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا