مطالب آموزشیمقالات آموزشی

راه اندازی ساعت هوشمند توسط نرم افزار FitPro

در این مقاله با آموزش راه اندازی ساعت هوشمند توسط نرم افزار FitPro همراه شما هستیم.

یکی از رایج ترین برنامه های واسط برای استفاده از امکانات ساعت هوشمند، اپلیکیشن FitPro میباشد. اگر اسمارت واچ شما نیز با این برنامه کار میکند، باید برنامه را از طریق گوگلی پلی یا اپ استور دانلود کنید. سپس وارد آن شوید و مراحل را بر اساس دستور العمل پیش بروید. در این مقاله با آموزش راه اندازی ساعت هوشمند توسط نرم افزار FitPro همراه شما هستیم.

نصب و اجرای برنامه FitPro

در ابتدا که برنامه رو باز میکنید، با پیامی مبنی بر مجوز اعلان های FitPro مواجه‌میشوید. گزینه اجازه‌دادن (allow) را بزنید. پس از آن پیامی با محتوای حریم خصوصی برایتان ظاهر می شود. دکمه موافق (agree) را بزنید. اکنون که برنامه برایتان باز میشود، برای برنامه Fit pro مجوز صدور اعلان ها را صادر کنید. گزینه اجازه دادن یا Allow را بزنید. سپس موقعیت مکانی دستگاه را فعال و اجازه استفاده از آن را برای برنامه صادر کنید.

اکنون محیط برنامه و امکانات آن را مشاهده می کنید.

راه اندازی ساعت هوشمند توسط نرم افزار FitPro - اجرای برنامه و دسترسی ها
راه اندازی ساعت هوشمند توسط نرم افزار FitPro – اجرای برنامه و دسترسی ها

اتصال ساعت هوشمند به گوشی همراه با برنامه FitPro

برای استفاده از امکانات ساعت در ابتدا باید اتصال بین ساعت هوشمند و تلفن همراه را برقرار کنیم ، برای اینکار در نوار ابزار پایین صفحه بر روی آیکون برپایی (Set) کلیک میکنیم. در اینجا بر روی گزینه ی (دستگاه را متصل کنید) bind devices to experience را بزنید. حالا در پیامی از شما برای دسترسی به موقعیت مکانی دستگاه های مجاور مجوز میخواهد.

با زدن دکمه اجازه دادن (Allow) به قسمت اطلاعات برنامه هدایت میشوید. در این قسمت در گزینه مجوز ها ، مجوزهای مربوط به پیامک، تلفن، دوربین، عکس ها و ویدیو ، گزارش های تماس، مخاطبین و موسیقی و صدا را صادر کنید . با زدن دکمهback   به محیط کاربری برنامه باز گردید. روی گزینه Bind Devices (اتصال دستگاه ها) بزنید تا دستگاه‌های اطراف شناسایی شوند. سپس نام ساعت خود را پیدا و تایید نمایید. حالا برای مرتبط‌سازی بلوتوث گزینه جفت سازی (Pair) را بزنید.

راه اندازی ساعت هوشمند توسط نرم افزار FitPro - اتصال به گوشی
راه اندازی ساعت هوشمند توسط نرم افزار FitPro – اتصال به گوشی

آیتم های مختلف و کاربردی برنامه FitPro

اکنون میتوانید به راحتی از امکانات ساعت استفاده‌کنید که در زیر توضیحات آن ارائه‌شده‌است.

در صفحه ابتدایی برنامه در پایین صفحه نوار ابزار مشاهده‌میکنید. این نوار شامل 4 آیتم دستگاه من (Mine)، ورزش ها(Motion) ، برپایی یا همان راه اندازی (Set)، صفحه اول (Home) است.

 در صفحه اول (Home) اطلاعات کلی سلامت شما شامل میزان فعالیت ، ضربان قلب، میزان خواب و … را مشاهده‌میکنید.

در قسمت برپایی (Set) علاوه بر اتصال می توانید امکانات دیگری را تنظیم نمایید.

راه اندازی ساعت هوشمند توسط نرم افزار FitPro - اتصال ساعت هوشمند به گوشی
راه اندازی ساعت هوشمند توسط نرم افزار FitPro – اتصال ساعت هوشمند به گوشی

تنظیم امکانات مختلف اسمارت واچ در برنامه

  • آیتم مچ دست (Raise to wake): هر زمان که دست خود را بالا ببرید صفحه نمایش ساعت روشن میشود.
  • آیتم ساعت زنگدار(Alarms) : میتوانید زنگ هشدار ایجاد کنید تا در موعد مقرر ساعت زنگ بزند و هشدار دهد.
  • یادآور بی تحرکی (Sedentary reminder): اگر از زمانی که نشسته اید زمان زیادی گذشته باشد با تنظیم این گزینه ساعت به شما هشدار خواهد داد.
  • حالت مزاحم نشوید (Do not disturb ) : با روشن کردن این آیتم پیام ها برای شما نشان داده‌نمیشود.
  • دستبند را پیدا کنید(Find) : اگر ساعت خود را پیدا نمی کنید با زدن این دکمه ساعت زنگ می خورد و این امکان به صورت بالعکس هم برای تلفن همراه وجود دارد یعنی با زدن دکمه ردیابی ساعت، تلفن همراهتان زنگ خواهد خورد.
راه اندازی ساعت هوشمند توسط نرم افزار FitPro - سایر امکانات برنامه
راه اندازی ساعت هوشمند توسط نرم افزار FitPro – سایر امکانات برنامه
با مقاله آموزشی راه اندازی ساعت هوشمند توسط نرم افزار FitPro همراه شما هستیم.
  • عکس گرفتن از راه دور(remote shutter) : می توانید در هنگام عکس گرفتن، بوسیله ساعت ، دوربین را کنترل کنید و عکس بگیرید که کمک می کند عکس های سلفی بهتری داشته باشید.
  • اعلانات (message push) : اعلان های مربوط به برنامه‌هایی که برایتان مهم است را روشن کنید تا برایتان بر روی ساعت نمایش داده‌شود.
  • مخاطب های مکرر(frequent contacts): در این قسمت با اضافه کردن مخاطبین محبوب خود می توانید نام آن هارا بر روی ساعت مشاهده‌کنید.
  • تنظیمات پس زمینه یا همان واچ فیس ساعت(dial setting): در این قسمت مدل های مختلف تصویر زمینه ساعت رو می بینید که به دلخواه هر کدام رو که بخواهید میتونید انتخاب کنید.
  • تنظیم مجدد دستگاه (reset device): امکان قطع ارتباط با ساعت فعلی و راه اندازی و اتصال دستگاه جدید را فراهم میکند.
  • خروج (remove) : ارتباط ساعت و تلفن همراه را قطع میکند.
  • سایر (other) : با روشن کردن این ایتم لرزش ساعت فعال میشود.
  • ارتقا OTA (OTA upgrade): اگر برای ساعت آپدیتی وجود داشته باشد، این گزینه تغییرات را روی ساعت اعمال میکند.
  • تنظیمات فعال بودن دائمی برنامه System Permission Setting : در این قسمت می توانید تنظیم کنید که زمانی که از برنامه استفاده ای نمی کنید همچنان برنامه دسترسی های لازم را داشته‌باشد و فعال بماند.

راه اندازی مکالمه ساعت هوشمند در برنامه FitPro

یکی از بزرگترین مزایای اسمارت واچ هایی که با برنامه FitPro کار میکنند، تک بلوتوث بودن آنهاست. این یعنی بدون آن که نیاز باشد برای برقراری امکان مکالمه به بلوتوث جداگانه متصل شوید، می توانید پس از برقراری ارتباط میان گوشی و ساعت در محیط برنامه، از قابلیت مکالمه مستقیم و پخش موزیک استفاده‌کنید.

سخن پایانی

آیکون دیگر نوار ابزار پایین ورزش ها و فعالیت ها (Motion) است که میزان فعالیت شما را به صورت  پیاده‌روی ، دویدن ویا دوچرخه سواری را اندازه‌گیری و ثبت میکند.

در نوار ابزار پایین قسمت (Mine) اطلاعات مربوط به تعداد قدم‌ها و مسافت طی‌شده و … را میبینید وهمین طور در قسمت اطلاعات شخصی می توانید اطلاعاتی نظیر نام ،جنسیت ،سن ،قد وزن و …. را وارد نمایید و برای خود اهداف ورزشی تعیین کنید.

اگر مقاله آموزشی راه اندازی ساعت هوشمند توسط نرم افزار FitPro را مطالعه کرده و همچنان با سوالاتی درباره راه اندازی و استفاده از برنامه FitPro رو‌به‌رو هستید، آن را در بخش نظرات بپرسید و منتظر پاسخ کارشناسان ما باشید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا