مقالاتمقایسه

فرق بین اپل واچ اولترا و apple watch سری 8 در چیست؟!

یک سوالی که خیلی از کاربران و علاقه مندان با آن مواجه هستند.

در رابطه با مقالات مرتبط با ساعت های هوشمند و گجت ها یکی از بزرگترین و پرتکرارترین سوالات بین طرفداران اپل واچ، این است که فرق بین اپل واچ اولترا و apple watch سری 8 در چیست؟! برای پاسخ به این پرسش باید در ابتدا از زمان معرفی اپل واچ ultra سخن بگوییم. در این مقاله با مقایسه اپل واچ ultra با سری 8 در خدمت شما عزیزان هستیم.

قبل از ساعت هوشمند اولترا چه مدلهایی به بازار عرضه شد؟!

اگر شما هم از طرفداران پر و پا قرص تکنولوژی و گجت های هوشمند جدید هستید، حتما با ساعتهای هوشمند شرکت اپل آشنا هستید. ساعتهای هوشمندی که تحت عنوان اپل واچ شناخته‌میشوند.

باید برای تفهیم بهتر فرق بین ساعت هوشمند اولترا و apple watch این نکته را بدانیم که قبل از اپل واچ اولترا دقیقا چه مدل هایی از ساعت هوشمند اپل واچ در بازار وجود داشت. شرکت اپل قبل از اجرایی‌کردن ایده اولترا و طراحی آن تنها بر روی ساعت هوشمند با ظاهری تقریبا ثابت تمرکز داشت. از apple watch 1 گرفته که در سال 2015 راهی بازار شد تا اپل واچ سری 8 که با پیشرفت فوق العاده‌ای در سخت افزار در سال 2022 وارد بازار گردید.

در همین راستا میتوانیم در اینجا تاریخچه انتشار apple watch 1 تا سری 8 را مشاهده کنیم.

اپل واچ های سری :

  •  سری 1 و 2 : سال 2016
  •  سری 3 : : سال 2017
  •  سری 4 : سال 2018
  •  سری 5 : سال 2019
  •  سری 6 : سال 2020
  •  سری 7 : سال 2021
  •  سری 8 : سال 2022

اپل واچ اولترا کی به بازار عرضه شد؟!

اواسط سال 2022 شرکت اپل، ورژن جدید ساعت هوشمند اپل خود را با نام اپل واچ سری 8 رونمایی کرد. یک اپل واچ با ظاهر مستطیلی شکل و بدنه مشکی رنگ که همه ما آن را با نام اپل واچ در بازار میشناسیم. البته که رنگبندی متنوعی از آن توسط اپل عرضه‌شد، اما در اینجا منظور ما از اپل واچ سری 8، همان مدلی است که از ساختار فیزیکی مشابه با سری 1 تا سری 8 پیروی میکند. در زیر تصویری از اپل واچ سری 8 مشاهده میکنید.

مقایسه اپل واچ سری اولترا با سری 8 - شکل ظاهری اپل واچ سری 8

در همان سال، شرکت بزرگ اپل، همزمان با معرفی و عرضه اپل واچ سری 8، مدلی تحت عنوان اپل واچ اولترا به بازار عرضه‌کرد. یک مدل جدید با ساختار فیزیکی جدید و مشخصات فنی متفاوت که با استقبال فراوانی در جهان مواجه‌شد. در زیر تصویر apple watch ultra را مشاهده میکنید.

مقایسه اپل واچ سری اولترا با سری 8 - شکل ظاهری اپل واچ اولترا

فرق بین اپل واچ اولترا و apple watch سری 8 در چیست؟!

تفاوت در ساختار بدنه : اگر نگاهی به تصویر اپل واچ اولترا در بالا بیندازید، متوجه تغییر اساسی در بدنه آن خواهید شد. اپل واچ سری 8 با سایز 45 میلیمتری به بازار آمد. این در حالیست که اپل واچ ultra دارای سایز 49 میلیمتری است. از همینجا میتوان فهمید که در مقایسه اولترا با سری 8، اپل واچ اultra از بدنه‌ای بزرگتر و مردانه‌تر برخوردار است.

بزرگترشدن و تغییر شکل دکمه های پاور و مجیک باتن

با بزرگترشدن سایز بدنه این ساعت، طبعا سایز نمایشگر اولترا نیز بزرگتر شده‌است. اما تفاوت ظاهری تنها به اینجا ختم نمیشود. با نگاه‌کردن به دکمه پاور و مجیک باتن ساعت هوشمند اپل اولترا (در سمت راست ساعت) متوجه ساختار محفظه‌ای شکل خواهیم شد که دکمه ها را با ابعادی بزرگتر در خود جای داده‌است. دلیل این طراحی را شاید بتوان محافظت بیشتر از دکمه‌ها حدس زد. در زیر تصویری از این قسمت قرار دارد.

دکمه های پاور و مجیک باتن در اپل واچ سری اولترا

اضافه‌شدن دکمه اکشن باتن

همچنین در مقایسه اپل واچ اولترا با اپل واچ سری 8، میتوان به دکمه اکشن باتن نارنجی رنگی اشاره‌کرد که به سری اولترا اضافه‌شده‌است. در واقع یک دکمه تخت و نارنجی رنگ در سمت چپ بدنه سری اولترا می بینیم که وظایف عملکردی جدیدی برایش تعریف شده‌است.

دکمه اکشن باتن در اپل واچ سری اولترا

مقاوم‌تر شدن بدنه اپل واچ سری اولترا

یکی از بزرگ ترین ادعاهای شرکت اپل مقاوم تر شدن بدنه سری اولترا در مقایسه با سری 8 است. بدنه اپل واچ اولترا از جنس فلز تیتانیوم ساخته شده است که یکی از مستحکم ترین فلزات در برابر ضربه و سقوط می باشد. همچنین اپل میگوید شما میتوانید apple watch ultra را تا عمق 100 متری آب پایین ببرید. این در حالی است که ساعت هوشمند سری 8 فقط تا عمق 40 متری ضدآب است.

اپل واچ سری اولترا مخصوص ورزشکاران

شیشه استفاده شده در نمایشگر اپل واچ ultra نیز از جنس کریستال یاقوت کبود است. اما شیشه نمایشگر نسخه آلومینیومی اپل واچ سری 8 از Ion-X برخوردار است که قطعا استقامت کریستال مصرفی در نمایشگر اولترا را نخواهد داشت.

پس تا همینجا میتوان نتیجه‌گرفت برای افرادی که ورزش حرفه‌ای انجام میدهند، سری اولترا بسیار جذابتر بنظر میرسد.

مقایسه اپل واچ ultra با سری 8 در مشخصات فنی و امکانات

میزان روشنایی نمایشگر : فرق بین اپل واچ اولترا و apple watch سری 8 ، در بخش سخت افزاری شامل چندین مورد مهم و چشمگیر میشود. به عنوان مثال میزان روشنایی نمایشگر در اپل واچ ultra 2000 نیت است که این میزان 1000 نیت از روشنایی نمایشگر اپل واچ سری 8 بیشتر است.

GPS قوی تر، بلندگو حرفه‌ای تر : اگر بخواهیم ساعت هوشمند اولترا را در یک عبارت تعریف کنیم میتوانیم بگوییم “همراه گردشگر و ماجراجوی شما”. دلیل این تعریف این است که تمامی قابلیتهایی که مربوط به ورزش، سفر و گردشگری میشوند در این نسخه بهبود یافته‌اند. به عنوان مثال apple watch ultra از GPS 2 بانده بهره‌میبرد که سرعت دستیابی و نمایش موقعیت مکانی را دوچندان میکند.

GPS دو بانده در اپل واچ سری اولترا

همچنین این ساعت هوشمند دارای یک آژیر با بلندی صدای 86 دسی بل است که طبق ادعای اپل از فاصله 180 متری شنیده میشود.

مقایسه apple watch ultra با اپل واچ سری 8 در بخش شارژدهی باتری

apple watch سری 8، معمولا در حالت فعال دارای شارژدهی 18 ساعته میباشد. اما با توجه به این که اپل واچ ultra باتری بزرگتری دارد، میتوانیم میزان شارژدهی آن را در حالت معمول 36 ساعت در نظر بگیریم که این مقدار 2 برابر شارژدهی سری 8 است.

اگر از این مقاله خوشتون اومد مقاله “ نقد بررسی ساعت هوشمند اولترا مدل HK9 Ultra 2 ” را از دست ندید

خرید ساعت هوشمند اولترا توصیه میشود یا خرید اپل واچ سری 8؟!

مدل‌های اپل واچ سری 8 و اپل واچ اولترا عرضه نشده‌اند. اما معمولاً تصمیم به خرید یک دستگاه موبایل یا هوشمند باید بر اساس نیازها و ترجیحات شخصی شما باشد. در زمان تصمیم‌گیری بین مدل‌های جدید اپل واچ، به موارد زیر توجه کنید:

ویژگی‌ها و امکانات: مطالعه و مقایسه ویژگی‌ها و امکانات هر مدل، از جمله صفحه نمایش، عمر باتری، حسگرها، و ویژگی‌های نرم‌افزاری مهم است.

نیازهای شخصی: تصمیم‌گیری بر اساس نیازهای شما از دستگاه حیاتی است. بررسی اینکه آیا به یک دستگاه با ویژگی‌های پیشرفته نیاز دارید یا اگر مزیت‌های اپل واچ ultra برای شما ضروری است یا نه.

بودجه: تعیین بودجه مالی شما برای خرید نیز مهم است. مدل‌های پیشرفته‌تر ممکن است هزینه‌ی بیشتری داشته باشند.

سازگاری با دیگر دستگاه‌ها: اگر از دیگر دستگاه‌های اپل یا اپلیکیشن‌های خاصی استفاده می‌کنید، توجه به سازگاری اپل واچ با آن‌ها نیز مهم است.

قبل از خرید، مطالعه نقد و بررسی‌ها و مشاهده نظرات کاربران همچنین به شما کمک خواهد کرد تا تصمیم بهتری بگیرید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات ذکر شده در این پاسخ با وضعیت فعلی بازار و محصولات اپل مطابقت دارد.

مقایسه ساعت هوشمند اولترا و سری 8 (نسخه اصلی) از نظر ارزش خرید

اگر از کسانی هستید که میخواهید اپل واچ اصلی شرکت اپل را تهیه کنید، قطعا باید علاوه بر تفاوت های ظاهری به ریزجزئیات بیشتری نظیر سنسور ها، قابلیت ها و مشخصات فنی توجه کنید. این یک انتخاب بین 20 میلیون تومان و چیزی حدود 45 میلیون تومان است. پس نیاز به بررسی دقیقتری دارد.

اگر قابلیتهای جدیدی که در بالا به آنها اشاره شد، برایتان مهم نیست و از ظاهر بزرگ اپل واچ ultra خوشتان نمیاید، به سمت خرید سری 8 بروید. اما اگر ورزشکار هستید و از استحکام بالای اولترا لذت میبرید، قطعا انتخاب بهتری برایتان خواهد بود.

مقایسه اپل واچ سری اولترا با سری 8 - شکل ظاهری اپل واچ سری 8

مقایسه اپل واچ ultra و سری 8 (طرح اصلی) از نظر ارزش خرید

وقتی به سراغ ساعت های هوشمند طرح اپل واچ میرویم، نمیتوانیم از نظر مشخصات فنی و امکانات، تفاوت های زیادی بین این دو پیدا کنیم. یعنی اگر میخواهید یک طرح اپل واچ ultra یا طرح اپل واچ سری 8 بخرید، به ظاهر ساعتها توجه بیشتری داشته باشید. زیرا از نظر امکانات تفاوتهای اساسی ندارند.

اگر یک ساعت هوشمند با ظاهر ساعت هوشمند سری اولترا میپسندید، پس معطل نکنید و آن را با قیمتی حدود 1 الی 3 میلیون تومان سفارش دهید. اگر ظرافت و ظاهر کلاسیک سری 8 را دوست دارید میتوانید آن را در همین رنج قیمتی تهیه‌کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا