ترفند های کاربردی موبایلگجت ها و لوازم جانبیموبایل و تبلت

راه حل جلوگیری از افتادن ایرپاد از گوش

ایرپادها ابزارهای جدیدی هستند که بخاطر  وایرلس (بی سیم) بودن امکان جذابی را برای افراد ایجاد میکنند. تفاوتی ندارد که ایرپاد اپل باشد یا ایرپاد طرح اپل متأسفانه قرارگیری نامناسب ایرپاد در گوش می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی و اذیت شدن گوش یا افتادن ایرپاد از گوش شود یا اینکه ممکن است نیاز به تنظیم مکرر آن داشته باشد.

حتی ایرپاد پرو هم با وجود سری‌های سیلیکونی که محکم داخل گوش قرار می‌گیرد، از این قاعده مستثنی نیست. اما چطور می‌توان این مشکل را حل کرد؟

انجام تست فیت بودن ایرپاد پرو

انجام تست فیت بودن ایرپاد پرو

اگر هدفون ایرپاد پرو با سری سیلیکونی قابل جابجایی دارید که داخل گوش قرار می‌گیرد، می‌توانید با استفاده از آیفون یا آیپد یک تست خاص اجرا کنید تا ببینید که ایرپاد شما چقدر داخل گوش فیت شده است. این تست برای ایرپاد، ایرپاد 2 معمولی و تمام پلاستیکی قابل اجرا نیست.

برای اجرای این تست، ایرپاد پرو را داخل گوش قرار داده و آیفون یا آیپد خودتان را بردارید. به بخش تنظیمات> بلوتوث بروید و روی آیکن i کنار ایربادز پرو ضربه بزنید و بعد برای شروع تست گزینه Test Ear Tip Fit را انتخاب کنید.

گزینه ادامه را انتخاب کرده و بعد از دکمه پخش برای شروع تست استفاده کنید. حالا آیفون شما یک موزیک با صدای ملایم را برای چند ثانیه پخش می‌کند که پس از آن می‌توانید نتایج تست را مشاهده کنید. اگر پیام Good Seal را مشاهده می‌کنید این یعنی از سری مناسبی برای ایرپادتان استفاده کرده اید.

اگر پیام دیگری مشاهده می‌کنید، ممکن است نیاز به افزایش اندازه سری با استفاده از سری‌های یدکی داشته باشید که در جعبه دستگاه وجود دارد. حتی اگر پیام Good Seal را مشاهده می‌کنید باز هم این پیام به این معنا نیست که مشکلاتی مثل افتادن ایرپاد از گوش یا جابجایی آن حین انجام فعالیت فیزیکی نخواهید داشت.

استفاده از گیره‌های ویژه ایرپاد

استفاده از گیره‌های ویژه

نه هدفون‌های بی‌سیم اپل ایرپاد و نه ایرپاد پرو هیچکدام پس از خرید برای استفاده در هنگام فعالیت‌های ورزشی مناسب نیستند. گاهی اوقات حتی فعالیت‌های معمولی مثل پیاده‌روی سریع یا تمرینات ورزشی می‌تواند منجر به افتادن ایرپاد از گوش شود. برای حل این مشکل می‌توانید از گیره‌های ویژه استفاده کنید که ایرپاد را در گوش نگه می‌دارند.

این گیره‌ها انواع مختلفی دارند و بیشتر آنها از موادی مانند سیلیکون یا مواد مشابه برای نگه داشتن ایرپاد در گوش با استحکام و انعطاف پذیری طراحی شده‌اند. می‌توانید گیره‌های ویژه‌ای که به دور گوش یا درون گوش ایرپاد متصل می‌شوند را تهیه کنید. برخی از این گیره‌ها طراحی مشابهی با گیره Powerbeats Pro اپل دارند.

نکته مهم در خرید گیره‌های مناسب برای ایرپاد شما، انتخاب گیره‌هایی است که با مدل ایرپاد شما سازگاری داشته باشند، زیرا قابلیت جابجایی بین مدل‌ها وجود ندارد. کاربران ایرپاد می‌توانند از گیره‌هایی مانند EarBuddyz 2.0 استفاده کنند و برای کاربران ایرپاد پرو نیز گیره‌هایی مثل AhaStyle AirPods Pro مناسب هستند. همچنین شرکت elago برای ایرپاد 1 و 2 و ایرپاد پرو گیره‌های خاصی را طراحی کرده است.

از ایرادات استفاده از این لوازم جانبی می‌توان به این اشاره کرد که هر بار که قصد قرار دادن ایرپاد در قاب شارژ را داشته باشید، باید گیره را از ایرپاد جدا کنید. با این حال، با تکرار این عملیات شما به این روش عادت خواهید کرد و از آرامش خاطر اینکه ایرپاد شما در حین ورزش گم نخواهد شد، لذت خواهید برد.

فرق های ایرپاد ۳ با ایرپاد پرو

استفاده از بند ایرپاد

استفاده از بند ایرپاد

بعضی از کاربران به هر دلیلی با گیره‌هایی که بر روی گوش قرار می‌گیرد راحت نیستند چه به دلیل ایجاد ناراحتی و اذیت حین استفاده، چه به دلیل نیاز به برداشتن و نصب مجدد آن برای شارژ کردن.

گرچه شل بودن ایرپاد داخل گوش مشکلاتی را به همراه می‌آورد، اما نگرانی بیشتری نسبت به از دست دادن آن وجود دارد. اگر به هر دلیلی قصد استفاده از گیره‌ها را ندارید، می‌توانید از بندهای مخصوص برای نگه داشتن ایرپاد استفاده کنید.

در فروشگاه‌های اینترنتی مختلف انواع بندهای ایرپاد موجود است که برای هر دو مدل ایرپاد معمولی و پرو قابل استفاده هستند.

استفاده از سری‌های با فوم حافظه دار برای کاربران ایرپاد پرو

ایرپاد پرو سری‌های سیلیکونی جابجایی‌پذیر دارد که برای هر گوش سه سری مختلف در نظر گرفته شده است. این سری‌ها با قرار گرفتن روی ایرپاد پرو به صورت محکم‌تر نسبت به سایر سری‌های کاملاً سیلیکونی عمل می‌کنند.

اگر به دنبال بهترین فیت برای ایرپاد خود هستید، می‌توانید از سری‌هایی ساخته شده از فوم حافظه دار استفاده کنید مانند Foam Masters یا COMPLY یا حتی مدل‌های ارزانتر مانند Lanwow.

در صورت تمایل به تعویض سری‌ها، حتماً تست معرفی شده در ابتدای مقاله را انجام دهید تا از بهترین تجربه ممکن برخوردار شوید.

استفاده از یک محصول یا برند دیگر

همانطور که برخی از افراد به خاطر اندازه مناسب و دقیق با انتخاب برندهای خاص کفش ترجیح می‌دهند، ممکن است برخی از مدل‌ها یا برندهای هدفون برای شما مناسب‌تر باشند.

اگر علاقمند به استفاده از محصولات اپل هستید، پاوربیتس پرو را در نظر بگیرید که در طراحی آن از همان تراشه H1 ایرپاد استفاده شده اما با داشتن یک گیره ویژه برای استفاده در حین ورزش، متفاوت است. با این مدل نیازی به برداشتن سری‌ها برای شارژ نخواهید داشت زیرا کل ایرپاد در داخل قاب شارژ مخصوص خودش قرار می‌گیرد (البته این ایرپاد کمی بزرگتر از مدل معمولی است).

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا