مقالاتموبایل و تبلت

تشخیص ایرپاد اصل از فیک در چند ثانیه، 7 روش برای فهمیدن اصالت ایرپاد

دوستان عزیزمون توی واحد فیک سازی یه جوری موفق عمل می کنند که بعضی وقتا کارمندای خود اپل هم نمیتونند فرق بین ایرپاد اصل و فیکو تشخیص بدند.

اما اینجا توی مجله ریمووین شاپ، ما میخوایم چند تا راهکار بهتون یاد بدیم که مثل آب خوردن ایرپاد اصل رو از فیک تشخیص بدید.

دقت به شماره سریال محصول

شماره سریال هر محصول، اعداد و حروف مختص به همون محصوله. از روش های زیر میتونید به این شماره دسترسی پیدا کنید:

  • تنظیمات آیفون: بعد از متصل کردن ایرپادتون به گوشی وارد تنظیمات موبایل بشید و گزینه ی بلوتوث رو انتخاب کنید سپس روی علامت “i” که در کنار نام ایرپاد دیده می‌شه، کلیک کنید. بعد از این یه پنجره‌ باز می‌شه که توی اون شماره سریال، شماره مدل و ورژن ایرپاد نوشته شده.
  • کیس شارژ: این راه ساده تر از روش قبلیه و کافیه به زیر در کیس شارژ نگاه کنید تا شماره سریالو ببینید.
  • جعبه ایرپاد: شماره سریال ایرپادها روی جعبه شون هم حک شده. البته باید دقت کنید که این شماره باید با شماره ی روی در کیس شارژ یکی باشه

حالا که شماره سریالو بدست آوردیم کافیه اونو توی سایت checkcoverage.apple.com/country-region وارد کنیم. با وارد کردن این شماره و زدن کد امنیتی اگ ایرپادتون اصل باشه مدلش به روی صفحه نمایش داده می‌شه و در غیر این صورت سایت به شما ارور می‌ده و این یعنی اوضاع خیطه و بوی فیک بودن میاد.

دقت به شماره سریال محصول

وظیفه تشخیص ایرپاد اصل رو بذاریم برعهده آیفون

وظیفه تشخیص ایرپاد اصل رو بذاریم برعهده آیفون

توی نسخه 16 سیستم عامل ios  یه قابلیت خفن اضافه شده که برای استفاده ازش کافیه ایرپاد رو به گوشی وصل کنید و در حالی که درب کیس ایرپاد بازه، اونو نزدیک گوشی قرار میدید و گوشی به طور خودکار تشخیص میده که ایر پاد اصله یا فیک. درصورتی که با پیام زیر مواجه شدید باید این حقیقت تلخ که ایرپادتون فیکه رو بپذیرید.

Find My  اپل، برگ برنده ی تشخیص ایرپاد اصل

Find My  اپل، برگ برنده ی تشخیص ایرپاد اصل

برنامه Find My یکی از سرویس‌های شرکت اپله که به کاربرانش این اجازه رو میده که از طریق نقشه و لوکیشن مکان محصولات خودشون رو ردیابی کنند تا بتوانند در مواقعی که محصولشون گم میشه ، اونو پیدا کنند. با استفاده ازاین ویژگی‌ می‌تونید اصل بودن ایرپاد خودتون رو مورد بررسی قرار بدید.قطعا ایرپاد فیک به شما اجازه نمیده که از طریق این برنامه اونو پیدا کنید.

برای انجام این کار توی  find my به تب Devices مراجعه کنید، اگر که ایرپاد توی این لیست حضور داشت و امکان پخش موسیقی و مکان‌یابی رو به شما می‌داد، ایرپاد شما اصله و در غیر این صورت باید به اصل بودن ایرپادتون شک کنید.

تشخیص به وسیله دیفیوز

تشخیص به وسیله دیفیوز

پخش‌کننده صدا یا همون دیفیوز رورو میتونید به عنوان یه ابزار برای تشخیص اصل یا فیک بودن ایر پاد استفاده کنیم . این بخش شبیه به یک خط گرد گشیده ست. این دیفیوزها توی نمونه‌های اصلی، کیفیت و ظرافت بالایی دارند. اما در ایرپادهای فیک؛ ممکنه که متوجه ابعاد نامتقارن محصول بشید.

خرید از فروشگاه معتبر

یکی از بهترین روش ها برای موضوع اصل بودن ایرپادها، خرید از فروشگاه معتبره. این فروشگاه ها به دلیل اهمیت دادن به مشتری های خودشون، محصولات اصل رو در اختیارشون میذارند و به اونا مهلت تست هم میدند تا شخص با صبر و حوصله بتونه محصول رو مورد بررسی قرار بده.

پورت شارژ، رسوا کننده ی محصولات فیک

پورت شارژ کیس، یه حاشیه ی بسیار نازک فلزی داره که در ایرپادهای تقلبی این حاشیه ظریف نیست و ضخامتش بیشتره. در مدل‌هایی که زیاد خوب طراحی نشدند  این درگاه کاملا غیراستاندارد طراحی می‌شه به شکلی که کابل رو نمیشه به کیس وصل کرد.

جعبه محصول، راه حل سریع و بی دردسر

جعبه محصول، راه حل سریع و بی دردسر

اپل علاوه بر توجه به کیفیت بالای محصولاتش به بسته بندی محصولاتش هم اهمیت زیادی به خرج میده و وسواس مثال زدنی ای برای ساخت جعبه ها داره. به خاطر همین هم سازندگان محصولات فیک مشکلات زیادی برای ساختن این مدل محصولات دارند. برای تشخیص ایرپاد اصل کافیه به نکات زیر توجه کنی:

  • جعبه های محصولات اپل چندین بار بازنگری میشند و به همین دلیل خطای چاپی یا املایی ندارند و در عوض محصولات فیک از این ویژگی محرومند و امکان داشتن غلط املایی توی اون ها زیاده
  • فونت متن‌های نوشته شده روی جعبه محصولات اصل با فیک متفاوته. حالا تخصصی تر بخوام بگم،  اپل از فونت San Francisco برای نوشته‌ها استفاده میکنه. معمولا فونت جعبه‌های فیک نازک‌تر و بلندترند و فاصله کمتری بین حروفشون دیده میشه.
  • داخل جعبه ی ایرپاد اصل علاوه بر یک دفترچه راهنما که توی اون نحوه استفاده، برقراری اتصال و غیره نوشته شده، یه کارت گارانتی و یه برگه ایمنی هم وجود داره که این موارد جایی توی جعبه محصولات فیک ندارند.

امیدوارم بعد از خوندن این مقاله، توی چند ثانیه ایر پاد اصل رو از تقلبی تشخیص بدی.

اگه شما هم راه دیگه ای بلدید حتما به ما بگید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا