فناوریگجت ها و لوازم جانبی

آموزش نصب برنامه های گوشی هوشمند روی ساعت‌ هوشمند چینی

در دهۀ اخیر میزان استفاده و کاربری از ساعت های هوشمند به اوج خود رسیده است و کاربران برای انجام بسیاری از کارهای روزمره مثل دریافت پیامک، اعلانات تماس و ایمیل، استفاده از برنامه های سلامت محور برای ورزشکاران و… از ساعت‌های هوشمند بهره می‌گیرند. حتی در شرایطی که امکان استفاده از گوشی هوشمند وجود نداشته باشد، امکان انجام کارهای روزمره با استفاده از ساعت‌های هوشمند برای کاربران وجود دارد. می‌توان گفت که ساعت‌های هوشمند به نوعی گوشی‌های هوشمندی با اندازه کوچک هستند که تقریباً هر قابلیتی که تصورش را بکنید در اختیار شما قرار می‌دهند و جذابیت استفاده از گوشی‌های هوشمند را دوچندان کرده است.

با فراگیرشدن اسمارت‌واچ‌ها انجام این امور بسیار راحت‌تر از گذشته شده است و با نصب برنامه‌های مختلف روی آن‌ها می‌توان از همان قابلیت‌ها روی ساعت هوشمند بهره‌مند شد. در ادامه با نحوه‌ی نصب برنامه روی ساعت‌های هوشمند آشنا خواهیم شدگوشی هوشمند و نصب برنامه های آن روی اسمارت واچ ساعت هوشمند مدل HK9 Ultra 2

نصب برنامه روی اسمارت واچ چه مزایایی دارد؟

مزایای کلیدی نصب برنامه روی ساعت هوشمند شامل موارد زیر است :

  • نصب برنامه روی ساعت هوشمند می‌تواند به شما کمک کند تا با صرفه‌جویی در زمان، مواردی مانند ایمیل، پیامک یا شبکه‌های اجتماعی را بدون نیاز به بیرون آوردن موبایل خود بررسی کنید.
  • امکان اتصال به رسانه‌های اجتماعی و سایر اپلیکیشن های پیام رسان برای ارتباط با دوستان و نزدیکان را فراهم می‌کند.
  • بسیاری از ساعت‌های هوشمند با پشتیبانی از قابلیتGPS در مواردی مانند مسیرها یا ردیابی موقعیت مکانی مفید هستند.
  • برخی از برنامه‌ها به ورزشکاران کمک می‌کند تا ردیابی قدم‌ها، ضربان قلب و سایر معیارهای تناسب را کنترل کنند.
  • برخی از ساعت‌های هوشمند ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهند که به طور خاص برای ایمنی و امنیت طراحی شده‌اند. به عنوان مثال، ویژگیEmergency SOS می‌تواند در مواقع اضطراری درخواست کمک کند. همچنین برنامه Find My Phone در اپل واچ در پیداکردن تلفن گم شده تان کمک می‌کند.
  • بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی در ساعت‌های هوشمند وجود دارد که می‌توانند سرگرم کننده باشند و به شما در گذراندن زمان کمک کنند.

گوشی هوشمند و نصب برنامه های آن روی اسمارت واچ

نحوه نصب برنامه روی ساعت های هوشمند

چگونه روی ساعت هوشمند برنامه نصب کنیم؟ ساعت‌های هوشمندی که مانند گوشی‌ها دارای سیستم عامل هستند این امکان را خواهند داشت تا برنامه‌های جدید برای آن‌ها نصب کنید. اپ استور مرتبط با ساعت‌های هوشمند دارای برنامه‌هایی است که اضافه شدن این برنامه‌ها باعث می‌شود استفاده کامل‌تری از ساعت خود داشته باشید. در مقابل آن باید بیان کنیم که برخی از مدل‌ها فاقد سیستم عامل بوده و تنها به برنامه‌های پیش فرض محدود هستند. در ادامه به بررسی امکان دانلود و نصب برنامه بر روی برندهای مختلف خواهیم پرداخت اما به طور کلی نصب برنامه ساعت هوشمند برای مدل‌های ارزان‌قیمت ممکن نیست.

گوشی هوشمند و نصب برنامه های آن روی اسمارت واچ

ساعت هوشمند هاینوتکو مدل T81 Mini

نصب برنامه روی ساعت های هوشمند شیائومی

برای نصب برنامه روی ساعت هوشمند شیائومی، ابتدا از اتصال اینترنت ساعت خود اطمینان حاصل کرده و سپس مراحل زیر را پیش ببرید:

1) در Setting ساعت به بخش System و سپس About بروید و روی گزینه‌ی Build Number چندبار به‌طور مداوم ضربه بزنید.

2) سپس به Developer رفته و گزینه‌های ADB Debug و Debug Over WiFi را فعال کنید.

3) در این مرحله، اپلیکیشن Bugjaeger را روی گوشی نصب و اجرا کنید سپس روی نماد دوشاخه (Connect) در برنامه کلیک کرده و سپس Connect را بزنید.

4) پس از اتصال گوشی و ساعت، پنجره‌ای با عنوان Allow Debugging روی اسمارت واچ ظاهر می‌شود. برای تأیید OK کنید.

5) اکنون در تب Package که با نماد فلش رو به بالا مشخص می‌شود، روی نماد + ضربه بزنید.

6) در پنجره‌ی Install New APK گزینه‌ی Select APK file را انتخاب کنید و سپس فایل نرم‌افزار دانلودشده را نصب کنید. در اینجا می‌توانید برنامه‌هایی را که روی تلفن خود نصب کرده‌اید و با Wear OS سازگار هستند روی ساعت شیائومی نصب کنید.

فایل های APK را می‌توانید از سایت APK Mirror دانلود کنید. توجه داشته باشید که حتماً باید نسخه‌ی WearOS برنامه را انتخاب کنید. همچنین اگر قصد دارید برنامه‌های گوشی را روی ساعت هوشمند نصب کنید، می‌توانید برنامه‌های مخصوص را از پلی‌استور نصب کرده و سپس از طریق گزینه‌ی Select from installed apps برنامه‌های سازگار را انتخاب کنید.

بهترین ساعت ها و مچ بند های هوشمند را در ریمووین شاپ ببینید.

نصب برنامه روی ساعت هوشمند هواوی

طبق گفته خود هواوی امکان نصب برنامه‌ها از طریق آیفون و آیپد وجود ندارد و از بین ساعت‌های هوشمند هایلو موجود، دو مدل HUAWEI WATCH GT 2 و HUAWEI WATCH GT 2e از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند. چنانچه از گوشی هواوی استفاده می‌کنید، برای نصب برنامه‌ روی ساعت هوشمند هواوی می‌توانید با برنامه‌ی Huawei Health فرایند نصب برنامه‌ها را انجام دهید.

  • ابتدا برنامه Huawei Health را روی گوشی باز کنید و روی نماد Devices در پایین ضربه بزنید.
  • در اینجا مدل ساعت هوشمندتان را مشاهده می‌کنید. سپس بر روی آن کلیک کنید.
  • در صفحه‌ی بعد، به پایین اسکرول کنید و به App Gallery وارد شوید.
  • در گالری برنامه‌ها به اپلیکیشن‌های متعددی دسترسی پیدا می‌کنید و با انتخاب گزینه‌ی Install می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید. پس از گذشت چندثانیه، برنامه‌ دانلود شده را در ساعت هوشمند خود مشاهده خواهید کرد.
آموزش راه اندازی ساعت هوشمند با نرم افزار Wearfit Pro

برای حذف کردن برنامه‌ها نیز باید همین مسیر را پشت سر بگذارد و از بخش Manager به مسیر Installation manager > Uninstall بروید.

نصب برنامه روی اسمارت واچ شیائومی آمازفیت و هایلو

نصب برنامه روی ساعت‌ هوشمند شیائومی هایلو و دیگر زیرمجموعه‌های این برند چینی هنوز به صورت گسترده ممکن نیست و تنها برخی از مدل‌ها از چنین ویژگی‌ برخوردارند و احتمالاً در مدل‌های آینده شاهد اضافه شدن این قابلیت به بهترین ساعت های هوشمند و پرفروش شیائومی خواهیم بود. اگر ساعت شما قابلیت نصب برنامه را داشته باشد، از طریق زیر می‌توانید اپلیکیشن مورد نظر را بر روی آن دانلود کنید.

1) از اتصال کامل گوشی و ساعت خود مطمئن شوید.

2) برنامه Zepp را روی موبایل خود نصب کنید و وارد بخش Profile شوید.

3) در قسمت My Devices اگر ساعتتان قابلیت نصب برنامه را داشته باشد، بر روی گزینه  App Storeضربه بزنید.

4) سپس لیستی از برنامه‌های قابل نصب برای شما نمایش داده می‌شود و برای نصب هر کدام از آن‌ها کافیست گزینه install را بزنید.

نصب برنامه روی اسمارت واچ سامسونگ

  • گلکسی واچ سری 4 و 5 : برنامه Galaxy Wearable را به روی گوشی باز کرده و به بخش Storeبروید تا نسخه گوگل پلی مخصوص ساعت هوشمندتان باز شود. حال کافیست هر برنامه‌ای را که می‌خواهید از طریق دکمه Install نصب کنید تا برنامه به روی ساعت هوشمند شما نصب شود.
  • گلکسی واچ 3 و واچ اکتیو 2 :برای نصب برنامه در این دو ساعت هم باید به روی گوشی برنامه Galaxy Wearable را باز کنید و مطمئن شوید که ساعت و گوشی به هم متصل هستند. حال به بخش Galaxy Store بروید تا نسخه گوگل پلی مخصوص هوشمندتان باز شود. حالا تنها کافیست با زدن دکمه Install هر برنامه‌ای را که می‌خواهید نصب کنید.
  • مدل‌های قدیمی‌تر گلکسی واچ :برنامه Galaxy Wearable را به روی گوشی باز کرده و به روی بخش Discover کلیک کنید. حالا گزینه Find more in the galaxy store را انتخاب کرده و نهایتا بخش Watch را انتخاب کنید. در این مرحله دقیقا مانند مدل‌های دیگر تنها باید برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ساعت‌های گلکسی واچ سری 4 و سری 5 به روی خود برنامه گوگل را دارند. این یعنی شما می‌توانید برنامه را از گوگل پلی معمول گوشی خود دریافت کنید و برنامه به طور خودکار به روی ساعت هم نصب شود. البته که باید حتما ساعت و گوشی به یکدیگر متصل باشند و همچنین نسخه‌ی قابل نصب به روی گوشی از آن برنامه وجود داشته باشد.

ساعت هوشمند مدل  i7 Pro

بهترین برنامه‌های رایگان برای ساعت هوشمند شما

بهترین برنامه‌های رایگان برای ساعت هوشمند اندروید:

  • Google Fit : این برنامه به شما امکان می‌دهد فعالیت‌ها و اهداف تناسب اندام خود را پیگیری کنید.
  • Wear Casts : با دانلود این برنامه می‌توانید به پادکست‌ها در ساعت هوشمند خود گوش دهید.
  • Uber : یک برنامه قدرتمند به منظور تشخیص درست مسیر در خیابان‌ها با استفاده از جی‌پی‌اس است.
  • Strava : این برنامه به شما امکان می‌دهد دویدن‌ها و سایر فعالیت‌های خود را ردیابی کنید.
  • Spotify : این برنامه به شما امکان می‌دهد از این برنامه در ساعت هوشمند خود به موسیقی گوش دهید.
  • Sleep as Android : این برنامه خواب شما را ردیابی می‌کند و اطلاعات دقیقی در مورد الگوهای خواب شما ارائه می‌دهد.
  • Google Maps : این برنامه به شما امکان می‌دهد نقشه‌ها را مشاهده کرده و مسیرها را به طور مستقیم از ساعت خود دریافت کنید.
  • Weather Timeline : این برنامه به شما امکان می‌دهد اطلاعات دقیق آب‌وهوا را برای مکان فعلی خود مشاهده کنید.

بهترین برنامه‌های رایگان برای ساعت هوشمند اپل:

  • Shazam : این برنامه به شما امکان می‌دهد آهنگ‌هایی را که در اطراف شما پخش می‌شوند شناسایی کنید.
  • iTranslate : این برنامه به شما امکان می‌دهد کلمات و عبارات را به زبان‌های مختلف ترجمه کنید.
  • Elevate : این برنامه یک بازی آموزشی مغز است که به بهبود مهارت‌های شناختی شما کمک می‌کند.
  • Just Press Record : این برنامه به شما امکان می‌دهد صدا را به طور مستقیم روی ساعت خود ضبط کنید که برای یادداشت‌برداری سریع عالی است.
  • Citymapper : این برنامه دستورالعمل‌های دقیق و گام‌به‌گام را برای رفت‌وآمد در شهرها با استفاده از حمل‌ونقل عمومی ارائه می‌دهد.
  • Streaks : مسافت‌های طی شده به دقت بر روی ساعت ثبت می‌شوند و می‌توان تجربه‌‌ ورزشی طولانی و با‌ثباتی را با این اپلیکیشن تجربه کرد.

سوالات متداول راجب نصب اپلیکشن روی ساعت های هوشمند

کدام ساعت هوشمند بیشترین اپلیکیشن را دارد؟

بیشترین تعداد اپلیکیشن‌های شخص ثالث مربوط به اپل واچ‌ها است. استور این محصولات بسیار جذاب و جامع است و شما می‌توانید به برنامه‌های بسیار متنوعی دسترسی پیدا کنید. پس از اپل ساعت‌های هوشمند سامسونگ یا گلکسی واچ‌ها نیز استور قوی دارند.

چگونه به روی ساعت هوشمند برنامه نصب کنیم؟

شما از دو طریق گوشی هوشمند و خود ساعت می‌توانید برنامه‌های مورد نظر را نصب کنید. البته باید در نظر داشته باشید که نصب از طریق خود ساعت برای اپل واچ‌ و همچنین گلکسی واچ سری 4 و 5 در دسترس است و در مدل‌های دیگر تنها از طریق گوشی می‌توانید برنامه‌های جدید را نصب کنید.

چگونه روی ساعت هوشمند بازی نصب کنیم؟

برای اموزش نصب بازی روی ساعت هوشمند، همانند نصب هر برنامه دیگری باید از طریق برنامه ساعت مانند گگل پلی یا … بازی مورد نظر خود را نصب کنید. البته باید گفت همه بازی ها قابلیت نصب روی ساعت هوشمند را ندارند.

نصب برنامه روی ساعت هوشمند چینی امکان پذیر است؟

اگر منظور شما از ساعت‌های هوشمند چینی مدل‌های ارزان‌قیمت باشد، خیر! به عنوان مثال نصب برنامه روی ساعت هوشمند t500 ممکن نیست. شما تنها امکان خواهید داشت تا به روی ساعت‌های پرچمدار و گران‌قیمت برنامه نصب کنید، آن هم نه همه مدل‌ها!

آیا نصب برنامه روی اسمارت واچ شیائومی آمازفیت امکان پذیرست؟

در حال حاضر ساعت‌های هوشمند شیائومی Amazefit امکان نصب برنامه و بازی را ندارند، گرچه احتمالاً در آینده این قابلیت به آن‌ها اضافه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا