مطالب آموزشیمقالات آموزشی

آموزش راه اندازی ساعت هوشمند با برنامه HryFine

امروز با آموزش راه اندازی ساعت هوشمند با برنامه HryFine، همراه شما عزیزان هستیم.

این سال ها اپلیکیشن‌های واسط مختلفی برای اتصال ساعت هوشمند و گوشی همراه طراحی و تولید شده‌اند. برنامه هری فاین یکی از فراگیرترین این اپلیکیشن هاست. امروز با آموزش راه اندازی ساعت هوشمند با برنامه HryFine، همراه شما عزیزان هستیم.

نصب و راه اندازی برنامه HryFine

در ابتدا می بایست برنامه HryFine را از طریق گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید. پس از نصب برنامه بر روی تلفن همراه برای شروع راه‌اندازی، پیامی مبنی بر اینکه به HryFine اجازه داده‌شود تا اعلانات را دریافت کند، ظاهر میشود. گزینه اجازه‌دادن (Allow) رو بزنید.

پیام بعدی به شما درمورد حریم خصوصی و تبعات اجازه‌دادن به این برنامه را متذکر میشود گزینه موافق یا Agree را بزنید.

تایید تمامی دسترسی ها به برنامه HryFine الزامی است.

برای دسترسی برنامه به فعالیت های فیزیکی گزینه اجازه‌دادن یا Allow را بزنید.

در مرحله بعدی از شما میپرسد که برنامه اجازه دسترسی به گزارش های تماس تلفنی داشته باشد؟ اکنون گزینه اجازه‌دادن (Allow) را بزنید. جهت دسترسی به مخاطبین نیزمجوز لازم است دکمه اجازه‌دادن را بزنید. شناسایی دستگاه‌های مجاور نیز نیاز به دسترسی دارد، گزینه اجازه دادن را بزنید. برای برقراری تماس‌های تلفنی نیز نیاز به مجوز شما است، دکمه اجازه دادن را بزنید. برای دسترسی به فایل عکس ها، ویدیو و موسیقی و سپس برای پیامک ها نیز مجوز میخواهد دکمه اجازه‌دادن را بزنید.

آموزش راه اندازی ساعت هوشمند با برنامه HryFine - نصب و اجرا
آموزش راه اندازی ساعت هوشمند با برنامه HryFine – نصب و اجرا

ثبت نام و ورود به برنامه

در این مرحله باید ایمیل خود را ثبت نمایید .که برای این کار دو راه وجود دارد یا اینکه آدرس ایمیل و رمز خود را وارد کنید و یا اینکه بازدن دکمه گوگل ایمیل خود را فراخوانی و تایید کنید.

در پیامی از شما میخواهد که اعلان هارا فعال کنید، برای اینکار به تنظیمات بروید و گزینه HRYFINE را روشن کنید و اجازه‌دادن را بزنید. با زدن دکمهBack به برنامه‌بازگردید.

آموزش راه اندازی ساعت هوشمند با برنامه HryFine - ثبت نام و ورود
آموزش راه اندازی ساعت هوشمند با برنامه HryFine – ثبت نام و ورود

اسکن و اتصال اسمارت واچ به گوشی در برنامه HryFine

در ابتدا لازم است که اتصال ساعت هوشمند به تلفن‌همراه را تکمیل کنید تا بتوانید از امکانات برنامه استفاده‌کنید. برای این کار در قسمت HOME بالای صفحه، برنامه علامت ساعت هوشمند را مشاهده‌میکنید. بر روی آن کلیک کنید. برای اسکن دستگاه‌های مجاور و برقراری بلوتوث نیاز به مجوز شما دارد. بعد برای دسترسی به موقعیت مکانی گزینه اجازه‌دادن را بزنید. صبر کنید تا برنامه ساعت هوشمند را شناسایی کند. سپس نام آن را انتخاب کنید. درخواست جفت سازی دستگاه نمایش داده‌میشود.

همین طور در پیامی به شما متذکر میشود که این برنامه به اطلاعات شما دسترسی خواهد داشت، گزینه رضایت (Consent) را بزنید. اکنون اتصال بین دستگاه و ساعت برقرار است و می توانید از امکانات آن استفاده‌کنید.

آموزش راه اندازی ساعت هوشمند با برنامه HryFine - اتصال ساعت به گوشی
آموزش راه اندازی ساعت هوشمند با برنامه HryFine – اتصال ساعت به گوشی

سایر امکانات و قابلیت های برنامه ساعت هوشمند HryFine

با آموزش راه اندازی ساعت هوشمند با برنامه HryFine همراه شما هستیم. سایر امکانات برنامه به شرح زیر می باشد.

در پایین صفحه، نوار ابزاری رو مشاهده میکنید که شامل 4 بخش است.

بخش اول – سلامتی (Home):  در این بخش شما اطلاعات سلامتی مثل کالری مصرفی ،ضربان قلب ، میزان خواب، میزان فعالیت جسمانی، فشار خون و میزان اکسیژن خون و … را مشاهده‌میکنید.

بخش دوم – داده‌ها (Data): در این بخش گزارشی جامع از وضعیت جسمانی و سلامتی خود مشاهده‌میکنید .

بخش سوم – جنبش (Exercise): در این قسمت میتوانید میزان فعالیت جسمانی مانند پیاده‌روی ، دویدن، دوچرخه سواری و … را ثبت نمایید.

بخش چهارم – مال خودم (Me): در اینجا تنظیمات بخش های مختلف برنامه وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

آموزش راه اندازی ساعت هوشمند با برنامه HryFine - فضای برنامه
آموزش راه اندازی ساعت هوشمند با برنامه HryFine – فضای برنامه

در بالای صفحه آیکون دایره با عکس شخص: در این قسمت می تونید اطلاعات فردی مثل نام ، قد، وزن و رمز عبور خود را تنظیم و وارد نمایید.

پس از آن ارتباط ساعت و تلفن همراه و همچنین میزان باتری ساعت را می بینید.

فعال سازی قابلیت مکالمه با برنامه HryFine

نکته  : معمولا اغلب ساعت های هوشمند با 2 بلوتوث فعال میشوند. یک بلوتوث برای برنامه واسط و دیگری برای برقراری ارتباط صوتی موزیک و مکالمه

ساعت های هوشمند از طریق بلوتوث به تلفن همراه متصل می شوند که نکته بسیار حائز اهمیت برای اتصال کامل ساعت هوشمند و تلفن همراه این است که بلوتوث دستگاه در دو مرحله باید تنظیم و متصل شود، یکبار در ابتدای نصب برنامه و بار دیگر زمانی  که برنامه HryFine  کاملا متصل شد.

برای فعالسازی قابلیت مکالمه و پاسخگویی در هنگام برقراری تماس باید از قسمت تنظیمات گوشی، وارد تنظیمات بلوتوث شوید. سپس دستگاه های مجاور را اسکن کنید و نام ساعت هوشمند که با پسوند CALL یا AUDIO هست را انتخاب کنید. برای مثال اگر مدل ساعت KT8 MAX  باشد  گزینه ای با نام KT8 Max- AUDIO  نمایش خواهد داد که با اتصال به آن امکان برقراری تماس و صحبت کردن فراهم میشود .

آموزش راه اندازی ساعت هوشمند با برنامه HryFine - فعالسازی قابلیت مکالمه ساعت هوشمند
آموزش راه اندازی ساعت هوشمند با برنامه HryFine – فعالسازی قابلیت مکالمه ساعت هوشمند

این در حالی است که باید آیکون بلوتوث در تنظیمات ساعت در حالت روشن قرار بگیرد. تا نام بلوتوث مربوطه در بخش بلوتوث های گوشی نمایش داده‌شود.

تنظیمات دستبند (Device Setting)

امیدواریم تا الان آموزش راه اندازی ساعت هوشمند با برنامه HryFine برای شما مفید واقع شده‌باشد. از سایر امکانات و و تنظیمات ساعت هوشمند در برنامه HryFine می توان به موارد زیر نگاهی داشت.

  • ساعت را پیدا کنید (Find my Watch): با زدن بر روی این گزینه ساعت به لرزش در می آید و هشدار میدهد.
  • اطلاع رسانی پیام (Message Notification): در این بخش اعلان های برنامه هایی که برایتان مهم است را میتونید فعال کنید تا برروی ساعت نمایش داده‌شود.
  • یادآور هشدار (Alarm reminder): برای هر زمانی که بخواهید هشدار می توانید فعال کنید.
  • یادآور کم‌تحرکی Sedentary reminder : با تنظیم کردن این گزینه می توانید یادآور تنظیم کنید تا پس ازگذشت مدت معینی از نشستنتان هشدار بدهد.
  • سلفی از راه دور (Remote Control Selfie) : با زدن این دکمه میتوانید دوربین خود را تنظیم کنید و هر زمان که خواستید با تکان دادن ساعت عکس بگیرید.
  • پایش خواب(Sleep Monitoring) : اگر در حین خواب، ساعت را بر روی مچ دست خود داشته‌باشید، این قابلیت، زمان و مقدار خواب مفید شما را اندازه‌گیری و نمایش میدهد.

تنظیم زبان و دیگر قابلیت ها در برنامه HryFine

  • اندازه‌گیری خودکار ضربان قلب Automatic heart rate measurement: ضربان قلب شما را اندازه‌گیری خواهد کرد .
  • حالت مزاحم نشوید Do not disturb mode : با تنظیم این گزینه در بازه زمانی مورد نظرتون اعلان ها برایتان نمایش داده‌نمیشود.
  • لرزش Vibration : لرزش ساعت را فعال و یا غیر فعال میکند.
  • ذخیره انرژی Power Saving mode: با روشن کردن این گزینه، برای ذخیره انرژی و مصرف باتری، اعلان ها بر روی ساعت نمایش داده‌نمیشود.
  • تنظیمات زبان Language Settings: در این قسمت زبان ساعت را می توانید تنظیم کنید. به این صورت که هم میتوانید زبان ساعت را انتخاب کنید و یا اینکه با زدن گزینه Follow system زبان ساعت با زبان تلفن‌همراه هماهنگ میشود.
  • روش پوشیدن Wearing method: در اینجا تنظیم می کنید که ساعت را به دست راست یا چپ خود می بندید.
  • همگام سازی زمان Synchronize system time :  با زدن این گزینه ساعت تلفن همراه با ساعت هوشمند همگام سازی میشود.
  • بازیابی کارخانه Factory Reset:  این گزینه تنظیمات ساعت را به حالت اولیه کارخانه برمیگرداند.
  • دست خود را برای روشن‌شدن بالا ببرید Raise your hand to brighten the screen: وقتی این گزینه فعال باشد با بالاآوردن دست صفحه ساعت روشن خواهد شد.

امکانات زیر منوی ME 

 در همان قسمت Me پس از گزینه Device settings گزینه Dial هست که اینجا تصویر زمینه های زیبایی را شاهد خواهید بود و میتوانید به میل خودتان آن ها را انتخاب نمایید.

آموزش راه اندازی ساعت هوشمند با برنامه HryFine - فعالسازی قابلیت مکالمه ساعت هوشمند - سایر قابلیت ها و امکانات
آموزش راه اندازی ساعت هوشمند با برنامه HryFine – فعالسازی قابلیت مکالمه ساعت هوشمند – سایر قابلیت ها و امکانات
  • تعداد قدم های هدف Goal Steps:  تعداد قدمهای هدف تان را می توانید تعیین کنید.
  • تنظیمات فعال‌بودن دائمی برنامه Background protection : در این قسمت می توانید تنظیم کنید که زمانی که از برنامه استفاده‌ای نمی کنید، همچنان برنامه دسترسی های لازم را داشته‌باشد و فعال بماند.
  • مدیریت سیستم System authority management  : مجوز هایی که برای برنامه صادر کردید را اینجا میتوانید ببینید  و آن ها را مدیریت کنید.
  • دفترچه تلفن (Phone Book) : مخاطبین محبوب خود را در اینجا اضافه‌کنید تا درهنگام تماس نام آنها نمایش داده‌شود. میتوانید اسامی مخاطبین را حذف نمایید.
  • درباره   About: اگر برای ساعت برروزرسانی و تغییراتی ایجاد شده‌باشد درگزینه Check for updates  همگام‌سازی می شود و تغیییرات بر روی ساعت اعمال میشود.
  • حذف حساب کاربری Delete Account: برای حذف اکانت و راه‌اندازی مجدد به این گزینه مراجعه کنید.

ما سعی کردیم تا در مقاله آموزش راه اندازی ساعت هوشمند با برنامه HryFine تمامی نکات و ابهامات را پاسخ دهیم. اکنون نوبت شماست که نظرات، تجربیات و سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا