اخبار روزنرم افزار

باگ پیام ‌رسان گوگل، موجب تخلیه سریع باتری گوشی خواهد شد

باگ پیام ‌رسان گوگل موجب میشود دوربین گوشی در پس‌زمینه کار کند و باتری با سرعت بالایی تخلیه شود.

برنامه‌های پیام ‌رسان میتوانند برای مدت طولانی از قابلیت های مختلف گوشی نظیر دوربین استفاده‌کنند.‌ برنامه Google Messages نیز از این قاعده مستثنی نیست. زیرا این برنامه به شما امکان میدهد یک عکس تازه را به سرعت به یک پیام متنی پیوست کنید. اکنون، بر اساس گفته مجله 9To5Google، باگ پیام ‌رسان گوگل موجب میشود دوربین گوشی در پس‌زمینه کار کند و باتری با سرعت بالایی تخلیه شود.

چگونه باگ پیام رسان گوگل موجب تخلیه سریع تر باتری خواهد شد؟

وقتی در حال نوشتن یک پیام هستید، می توانید یک عکس را به پیام متنی خود پیوست کنید. اکنون وقتی روی دکمه «افزودن عکس» ضربه می‌زنید، میتوانید یک تصویر از گالری کرده یا تصویری جدید با دوربین بگیرید و آن را ضمیمه‌کنید. در اینجا پس از گرفتن عکس جدید، باید دوربین گوشی غیر فعال شود. اما این درحالیست که در Google Messages دوربین در پس‌زمینه فعال خواهد ماند!

باگ پیام ‌رسان گوگل، موجب تخلیه سریع باتری گوشی خواهد شد - ریمووین مگ - 2

در واقع باگ پیام رسان گوگل، اجازه غیرفعال شدن دوربین را نمیدهد و دوربین در پس زمینه روشن می ماند. جالب است بدانید حتی اگر برنامه پیام رسان گوگل در پس‌زمینه فعال باشد، دوربین گوشی روشن خواهد ماند. در نتیجه، با بالا رفتن دما گوشی، باتری با سرعت بیشتری تخلیه‌ میگردد.

چگونه این مشکل را موقتا برطرف کنیم؟

اگر افراد زیادی در سراسر دنیا اقدام به گزارش این باگ کنند، قطعا این مشکل از سوی گوگل بدون پاسخ نخواهد ماند. اما تا آن زمان می توان از راه حلی موقت برای صرفه‌جویی در مصرف باتری استفاده‌کرد.

در یک جمله خلاصه، ” مجوز برنامه گوگل Messages را برای استفاده از دوربین لغو کنید”

برای انجام این کار وارد تنظیمات نرم افزار شوید و دنبال بخش مجوزها (Permissions) بگردید. در اینجا برنامه را پیدا کرده و دکمه کشویی Camera را غیرفعال کنید. اگر دوباره نیاز به استفاده از دوربین داشتید همین راه را تکرار کنید.

باگ پیام ‌رسان گوگل، موجب تخلیه سریع باتری گوشی خواهد شد - ریمووین مگ - 1

البته باید گفت این راهکار بهترین راه حل نیست، اما تنها کاری است که در حال حاضر می توان برای جلوگیری از مصرف بیش از حد باتری انجام داد.

جهت اطلاع از آخرین اخبار برنامه‌ها و نرم افزارهای کاربردی با ریمووین مگ همراه شوید.

منبع
Android Headlines

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا