ترفند های کاربردی موبایلمطالب آموزشی

چگونه شماره تلفن خود را در واتساپ تغییر دهیم؟

یکی از سوالاتی که ذهن کاربران این پیام رسان را درگیر کرده‌ این است که " چگونه شماره تلفن خود را در واتساپ تغییر دهیم؟

همان طور که میدانیم استفاده از اپلیکیشن محبوب واتساپ مستلزم داشتن یک خط تلفن همراه است که باید توسط آن به محیط برنامه وارد شد. حالا یکی از سوالاتی که ذهن کاربران این پیام رسان را درگیر کرده‌ این است که ” چگونه شماره تلفن خود را در واتساپ تغییر دهیم؟

این نرم افزار که چندی پیش مالکیت خود را به کمپانی فیس بوک واگذار کرد، با کاربران زیادی در جهان همراه شده است. پیرو همین امر واتساپ مجبور به بروزرسانی و تعیین رویه های جدید در تغییر شماره تلفن همراه و حفظ اطلاعات سیم کارت قبلی شده‌است.

چگونه شماره تلفن واتساپ خود را در همان گوشی تغییر دهیم؟

اگر سیم کارت تلفن همراه خود را عوض کنید و شروع به استفاده از یک شماره تلفن جدید کنید، باید شماره تلفن مربوط به حساب واتساپ خود را در برنامه تغییر دهید. در غیر این صورت، سابقه چت و رسانه قبلی شما غیرقابل دسترس خواهد بود و طبیعتا دوباره از ابتدا شروع خواهید کرد.

برای این کار ابتدا سیم کارت جدید را در گوشی خود قرار دهید. سپس در واتساپ، به بخش تنظیمات (Settings) > حساب کاربری (Account) > تغییر شماره (Change Number) بروید.

نحوه تغییر شماره تلفن واتساپ - ریمووین مگ - 2

حالا شماره تلفن قدیمی و شماره تلفن جدید خود را وارد کنید. ضمنا فراموش نکنید که حین وارد کردن شماره تلفن ها کدهای شماره گیری بین المللی را در ابتدای آنها درج کنید.

پس از انجام این مرحله ، تاییدیه‌ای دریافت خواهید کرد که در حال انتقال از یک شماره به شماره دیگر هستید. اکنون میتوانید انتخاب کنید که آیا دوست دارید مخاطبین شما از شماره جدید شما مطلع شوند یا خیر. در نهایت، روی گزینه انجام شد (Done) در پایین صفحه ضربه بزنید تا یک پیام کوتاه به شماره جدیدتان ارسال شده و مالکیت خطتان تایید گردد.

نحوه تغییر شماره تلفن واتساپ - ریمووین مگ - 3

نحوه تغییر شماره تلفن واتساپ - ریمووین مگ - 5

نحوه تغییر شماره واتس اپ در گوشی جدید

اگر می خواهید آرشیو چت واتساپ خود را به یک گوشی جدید منتقل کنید، به دستورالعمل زیر توجه کنید. ابتدا باید از کل آرشیو چت خود در گوشی قدیمی یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. در اندروید، این کار از طریق    Google Drive  و در آیفون، از طریق iCloud انجام خواهد شد.

کافی است به بخش تنظیمات (Settings) > چت ها (Chats) > پشتیبان گیری از چت ها (Chats Backup) بروید و بر روی Back Up ضربه بزنید. پس از انجام این مرحله با سیم کارت جدید خود وارد واتساپ شده و فایل ذخیره شده(بکاپ) را بازیابی (Restore) کنید.

نحوه تغییر شماره تلفن واتساپ - ریمووین مگ - 4

با آخرین ترفند های نرم افزارهای موبایل با ریمووین مگ همراه باشید.

منبع
Android Headlines

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا