مقالاتمقایسه

مقایسه اپل واچ 6 و اپل واچ 7، تغییراتی رو به جلو !

با مقایسه اپل واچ 6 و اپل واچ 7 نگاهی دقیق تر به تفاوت‌های این دو ساعت هوشمند خواهیم داشت.

چند هفته پیش بود که اپل در مراسم رونمایی و معرفی آیفون 13، اپل واچ سری 7 خود را معرفی کرد. بر اساس آنچه تا به حال می دانیم، واضح است که اپل واچ 7 در چندین مورد با اپل واچ سری 6 نقطه اشتراک های زیادی خواهد داشت. با مقایسه اپل واچ 6 و اپل واچ 7 در ریمووین مگ، نگاهی دقیق تر به تفاوت‌های این دو ساعت هوشمند پرطرفدار خواهیم داشت.

به نظر میرسد صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، طراحی بادوام‌تر و رنگ بندی جذاب و جدید در اپل واچ سری 7 یک ارتقای قابل قبول نسبت به اپل واچ سری 6 باشد. این ساعت در 15 اکتبر 2021 با قیمت 399 دلار عرضه شد و اکنون در بازار سراسر دنیا قابل دسترس است.

طراحی بهتر، صفحه نمایش بزرگتر و ساختار بادوام تر

از زمانی که اپل واچ سری 4 در سال 2018 عرضه شد، صفحه نمایش آن بزرگتر نشده‌است. اما در سال 2021 موضوع متفاوت است. اپل واچ سری 7 دارای صفحه نمایشی است که تقریبا 20 درصد بزرگتر از سری 6 و 50 درصد بزرگتر سری 3 اپل واچ است.

مقایسه اپل واچ 6 و اپل واچ 7 - ریمووین مگ - 2

حاشیه قرار گرفته دو دور نمایشگر اپل واچ سری 7 در مقایسه با سری 6 با 40 درصد روبه‌رو شده‌است. همین امر موجب بزرگتر به نظر رسیدن نمایشگر اپل واچ 7 می باشد. این اتفاق بیشتر شبیه به ترفند کمپانی های گوشی ساز است که همواره برای بزرگ‌تر به نظر رسیدن نمایشگر گوشی هایشان از حذف دکمه خانه و کم کردن حاشیه نمایشگر کمک میگیرند.

همچنین اپل از روش دیگری برای بهبود نمایشگر واچ 7 استفاده کرده است. این شرکت ادعا می‌کند که نمایشگر ساعت هوشمند جدید آن، 70 درصد روشنایی بیشتر را نسبت به سری قبلی‌اش ارائه میدهد.

مقایسه اپل واچ 6 و اپل واچ 7 - ریمووین مگ - 5

باید گفت که بزرگ شدن صفحه نمایش اپل واچ سری 7 بدین معناست که این ساعت در سایزهای جدید ارائه میگردد. سایزهای 41 میلی متر و 45 میلی متری. شایان ذکر است این سایز ها جایگزین سایزهای 40 میلی متری و 44 میلی متری در سری 6 هستند. اپل میخواهد با ایجاد تغییراتی در رابط کاربری اپل واچ به میزان بهینه تری از این نمایشگر بزرگتر استفاده کند.

اپل واچ سری 7، اولین ساعت هوشمندی که صفحه کلید QWERTY خواهد داشت !

در همین راستا اپل واچ سری 7 اولین ساعت هوشمندی خواهد بود که یک صفحه کلید QWERTY جدید دریافت کرده و به شما امکان تایپ کردن حروف روی ساعت را مشابه آنچه در گوشی خود انجام می دهید، می دهد. همچنین صفحه‌های ساعت Contour و Modular Duo نیز به گونه‌ای طراحی شد‌اند که با نمایشگر بزرگ‌تر سری 7 مطابقت بیشتری داشته باشند.

مقایسه اپل واچ 6 و اپل واچ 7 - ریمووین مگ - 6

دوام ساعت یکی دیگر از مواردی است که باید در مقایسه اپل واچ 7 و اپل واچ 6 به آن اشاره کرد. جدیدترین ساعت هوشمند اپل، اولین ساعت هوشمند این شرکت است که دارای مقاومت در برابر گرد و غبار با استاندارد IP6X  است. اپل در این باره می گوید کریستالی که صفحه جلویی از آن تشکیل شده‌است به میزان 50 درصد ضخیم تر از سری 6 است. همچنین مانند اپل واچ سری 6 تا عمق 50 متری در برابر آب مقاومت خواهد داشت.

مقایسه باتری اپل واچ 6 و اپل واچ 7، عمر باتری سری 7 مانند سری 6، اما با قابلیت شارژ سریعتر !

اپل واچ سری 7 نسبت به اپل واچ 6، عمر باتری طولانی تری ندارد. اما یک مزیت چشم گیر به آن اضافه شده‌است. آن هم چیزی نیست جز شارژ سریع تر. اپل می گوید سری 7 مانند سری 6 با یک بار شارژ تا 18 ساعت دوام می آورد. اما در صورت استفاده از کابل USB-C با شارژ سریع مغناطیسی، تا 33 درصد سریعتر از نسل قبلی خود شارژ می شود.

مقایسه اپل واچ 6 و اپل واچ 7 - ریمووین مگ - 6

قطعا پشتیبانی از شارژ سریع استفاده از امکاناتی نظیر ردیاب کیفیت خواب در شبانه روز را آسان تر خواهد کرد. با این حال ساعت های هوشمند رقیب و هم رده با واچ های اپل مانند فیت بیت همچنان از دوام شارژ بالاتری برخوردار هستند.

رنگ بندی جذاب تر و جدیدتر اپل واچ سری 7، پرداخت های جدید بدنه برای مدل آلومینیومی

جدا از صفحه نمایش بزرگتر، اپل طراحی ساعت هوشمند خود را با رنگ بندی تازه‌تر بروز کرده‌است. نسخه آلومینیومی که معمولا کم‌هزینه‌ترین مدل در خط تولید اپل است، در پنج رنگ جدید عرضه می‌شود: مشکی نیمه‌شب، سفید نور ستاره‌ای، سبز، آبی و قرمز.

مقایسه اپل واچ 6 و اپل واچ 7 - ریمووین مگ - 8

به نظر می رسد که مدل سفید نور ستاره‌ای ساخته شده از نوعی روکش طلای سفید است که ظاهرا جایگزین مدل نقره‌ای می شود، در حالی که رنگ مشکی نیمه شب یک پوشش سیاه رنگ و تیره تر از دیده میشود.

سبز یک رنگ کاملا جدید برای اپل واچ است،. این در حالی است که به نظر می رسد آبی سری 7 از رنگ آبی سرمه ای که اپل برای سری 6 عرضه کرده است روشن تر است. مدل قرمز رنگ بر اساس رندرهای اپل چندان متفاوت به نظر نمی رسد.

عملکرد و ویژگی های سلامتی اپل واچ سری 7 مشابه اپل واچ سری 6 است

ظاهرا در بخش عملکرد و ردیابی سلامتی، اپل واچ سری 7 دارای بسیاری از ویژگی های اپل واچ سری 6 است. اپل در مراسم معرفی خود چیزی در مورد پردازنده سری 7 ذکر نکرد که نشان می‌دهد این ساعت هوشمند از نظر سخت افزاری عملکردی مشابه با نسل قبلی خود خواهد داشت. بنابراین مقایسه اپل واچ 6 و اپل واچ 7 در این بخش کاری تقریبا بیهوده خواهد بود.

اپل واچ سری 7 دارای یک حسگر الکتریکی قلب با برنامه ECG و توانایی اندازه گیری سطح اکسیژن خون مانند سری 6 خواهد بود. همچنین مجموعه ویژگی های سلامت اپل مانند نظارت بر خواب ، ردیابی ورزش و سازگاری با برنامه اپل فیتنس پلاس را داراخواهد بود.

مقایسه اپل واچ 6 و اپل واچ 7 - ریمووین مگ - 3

از آنجایی که واچ سری 7 پرچمدار جدید ساعت های هوشمند اپل است، می‌توان تصور کرد که بسیاری از ویژگی‌های سری 6 را به ارث برده است که البته اپل در مراسم معرفی روی آن‌ها تمرکز نکرد. ویژگی هایی مانند SOS اضطراری، تماس اضطراری بین‌المللی، نظارت بر نویز، قطب‌نما و ارتفاع سنج همیشه روشن.

همچنین اپل واچ سری 7 از ویژگی‌های سلامت و تندرستی جدید پشتیبانی می‌کند که با به‌روزرسانی نرم‌افزار جدید WatchOS 8 اپل، در دسترس است. این به‌روزرسانی‌هایی شامل قابلیت تشخیص سقوط بهبودیافته است که می‌تواند انواع خاصی از زمین خوردن‌های ناشی از دوچرخه‌سواری و سایر انواع تمرین، حالت‌های جدید تمرین پیلاتس و تای چی و توانایی ردیابی تعداد تنفس در طول خواب را تشخیص دهد.

نتیجه مقایسه این دو ساعت دوست داشتنی 

بر اساس مشخصاتی که در مورد واچ سری 7 می‌دانیم، برای کسانی که میخواهند این ساعت را جایگزین ساعت‌های قدیمی‌تری مانند سری 3 و قبل از آن کنند، یک ارتقا و بروزرسانی بزرگ به حساب می آید.

اما از آنجایی که اپل بسیاری از ویژگی‌های ساعت جدید خود را از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری در دسترس سری های قبل قرار می‌دهد، کسانی که از سری 5 یا سری 6 استفاده میکنند میتوانند این بروزرسانی را نادیده بگیرند.

آیا مقاله مقایسه اپل واچ 6 و اپل واچ 7، کمکی به آگاهی بیشترتان در این‌باره کرد؟ نظرات خود را با ریمووین مگ در میان بگذارید.

منبع
CNET

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا