اخبار روزخودرو و هوافضاعلم و فناوری

بی ام و یک خودرو با قابلیت تغییر رنگ در CES 2022 معرفی کرد

چند روز پیش در رویداد CES 2022 ، غول خودروسازی جهان، شرکت بی ام و، یک خودرو با قابلیت تغییر رنگ معرفی کرد.

از زمانی که رویداد مهیج CES 2022 از هفته پیش در لاس وگاس آغاز شد، چیز های جذاب بسیار زیادی مشاهده کردیم. اما هیچ کدام چشم نوازتر از یک خودرو با قابلیت تغییر رنگ نبود. بله درست خواندید. چند روز پیش در رویداد CES 2022 ، غول خودروسازی جهان، شرکت بی ام و، یک خودرو با قابلیت تغییر رنگ معرفی کرد.

در زمان رونمایی از این خودرو، بی ام و نمایش زنده ای از این خودرو با قابلیت تغییر رنگ به نمایش گذاشت. در این نمایش، طی چند لحظه رنگ بیرونی خودرو تغییر میکند.

اسم خودرو با قابلیت تغییر رنگ بی ام و چیست؟

این خودرو که BMW iX Flow نام دارد، از فناوری E Ink برای محقق شدن این جادو استفاده‌میکند. این فناوری همان فناوری است که در کتاب‌خوان‌های الکترونیکی مانند Kindle آمازون و همچنین چندین محصول دیگر مانند تخته‌های سفید هوشمند و لپ‌تاپ‌ها یافت می‌شود.

بی ام و iX Flow، یک خودرو با قابلیت تغییر رنگ - ریمووین مگ - 2

فناوری تغییر رنگ بدنه خودرو چگونه عمل میکند؟

در فناوری E Ink، سطح نمایشی حاوی میکروکپسول‌های کوچکی است که در یک مایع معلق هستند و درون یک لایه فیلم قرار گرفته‌اند. این میکروکپسول ها از ذرات سفید با بار مثبت و ذرات سیاه با بار منفی تشکیل شده اند. اعمال بار الکتریکی باعث بالا آمدن این ذرات به سطح می شود.

اگر بار مثبت اعمال شود، ذرات سیاه بالا می روند و خوردرو به رنگ مشکی در می آید. به همین ترتیب، اعمال بار منفی موجب بالا آمدن ذرات سفید و در نتیجه سفید رنگ شدن بدنه خودرو میگردد. در واقع BMW این وسیله نقلیه را در یک نمایشگر غول پیکر با فناوری E Ink جای داده‌است.

هنوز شرایط برای تولید و عرضه بی ام و iX Flow مهیا نیست

هنوز BMW iX Flow برای تولید و عرضه مهیا نیست. زیرا همچنان با چالش ها و نقص هایی دست و پنجه نرم میکند. یکی از معزلاتی که هم اکنون بی ام و با آن رو به روست، حساسیت شدید این بدنه به دمای محیط است.

بی ام و iX Flow، یک خودرو با قابلیت تغییر رنگ - ریمووین مگ - 3

عملکرد تغییر رنگ این بدنه به دلیل گرم و یا سرد شدن بیش از حد محیط، با اختلال مواجه‌میشود. بنابراین، کمی زمان لازم است که بدانیم آیا بی ام ، این خودرو با قابلیت تغییر رنگ را به بازار عرضه‌خواهد کرد یا خیر؟

برای اطلاع از آخرین فناوری های خودرویی با ریمووین مگ همراه باشید.

منبع
Android Headlines

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا