اخبار روزموبایل و تبلتنرم افزار

تروجان ها تهدیدی جدی برای کاربران اندروید خواهند بود

تروجان‌ ها در حال تبدیل شدن به یک تهدید جدی برای کاربران این سیستم عامل می باشند.

مدت زیادی است که کاربران موبایل و کامپیوتر با یکسری ویروس های نرم افزاری با نام تروجان دست و پنجه نرم میکنند که البته این ویروس ها تنها مختص اندروید نیستند. با این حال، اخیرا گزارش هایی از کاربران اندروید شنیده‌میشود که نشان میدهد تروجان‌ ها در حال تبدیل شدن به یک تهدید جدی برای کاربران این سیستم عامل می باشند.

بخش زیادی از این مطلب از گزارشات اخیر کاربران اندروید در مورد تروجان ها الهام گرفته شده‌است. بر اساس همین گزارشات، این تروجان ها تعدادی از برنامه های اندرویدی را آلوده‌کرده و توانسته‌اند به اطلاعات بیش از 300000 کاربر دست پیدا کنند.

تروجان ها کم کم به تهدیدی جدی برای اکوسیستم اندروید تبدیل می شوند

موضوعی نگران‌کننده‌در این خصوص این است که طی چند سال اخیر تعداد بسیار زیادی از برنامه‌ها توانسته‌اند به فروشگاه Google Play راه پیدا کنند. در این موضوع تردیدی نیست که فروشگاه اپلیکیشن های گوگل باید بسیار امن باشد و تا به حال نیز همینطور بوده‌است. اما به نظر می رسد همیشه راهی برای نفوذ بدافزار از طریق شکاف های امنیتی وجود دارد.

تروجان ها تهدیدی جدی برای کاربران اندروید - ریمووین مگ - 2

در روش های جدید، این تروجان ها از بدافزاری به نام لودر، برای عبور از حصارهای امنیتی استفاده می کنند و این کار را به روشی بسیار هوشمندانه انجام میدهند. لودرها قطعات کوچک بدافزاری هستند که به خوبی در داخل برنامه ها پنهان شده و به سرقت اطلاعات کاربران می پردازند.

لودر ها معمولا توسط دیوار های امنیتی گوگل شناسایی نمی شوند و این برای سایر سیستم عامل ها نیز صدق میکند. این یعنی اپ استور اپل نیز از چنین مشکلاتی در امان نخواهد بود.

برای مصون ماندن از این مساله، باید چه اقداماتی انجام داد؟

همه ما می دانیم که گوگل تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این اتفاق می کند، اما ما نیز باید سهم خود در این باره انجام دهید. بیایید قبل از نصب هر برنامه آن را کمی دقیق تر بررسی کنید و مهمتر از همه، بسیار مراقب باشید که کدام مجوزها رابه برنامه ها اعطا می کنید.

قبل از دادن مجوزهای مختلف به برنامه ها تامل کنید

تروجان ها تهدیدی جدی برای کاربران اندروید - ریمووین مگ - 3

اگر یک برنامه اسکن PDF برای ارسال پیامک، برقراری تماس و غیره از شما مجوز می خواهد، کمی تامل کنید. البته این فقط یک مثال است. در واقع می توان به اندازه کافی روی این موضوع تأکید کرد که مجوزهای غیر ضروری ندهید، به عبارت دیگر مراقب باشید چه مجوزها و دسترسی هایی را به برنامه ها می دهید. چون این آخرین خط دفاعی شما در برابر تروجان های موزی بوده‌و بسیار موثر واقع خواهد شد.

برای اطلاع از آخرین اخبار و حواشی سیستم عامل اندروید با ریمووین مگ همراه باشید.

منبع
Android Headlines

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا