ترفند های کاربردی موبایلمطالب آموزشی

نحوه فعال سازی تنظیمات توسعه دهنده اندروید (Developer Options)

در این مطلب نحوه فعال سازی Developer Options را تشریح کرده و شما را با برخی امکانات آن آشنا میکنیم.

یکی از سوالات متداول بسیاری از کاربران اندرویدی نحوه فعال سازی تنظیمات توسعه دهنده اندروید (Developer Options) در بخش تنظیمات (Settings) اندروید است. در این مطلب می خواهیم به صورت خلاصه و کاربردی روش انجام این کار را آموزش دهیم. با ریمووین مگ همراه باشید.

سیستم عامل اندروید مانند تمامی سیستم عامل ها دارای تنظیمات و پیکربندی منحصر به فرد است. طبیعتا می توان انتظار داشت که بسیاری از کاربران اندروید با این تنظیمات آشنا باشند. تنظیماتی نظیر پیکربندی صفحه نمایش، اعلانات، موارد امنیتی و حریم خصوصی و همچنین بسیاری از آپشن های دیگر که در بخش Settings هر دستگاه اندرویدی قابل مشاهده است.

اما در هر گوشی هوشمند اندرویدی یک منوی مخفی در تنظیمات وجود دارد. این منو شامل مجموعه ای از ابزارها، گزینه ها و پارامترهایی است که به شما امکان می دهد کنترل بیشتری بر تنظیمات داخلی گوشی داشته باشید.

همان طور که گفتیم این تنظیمات از دیده عموم کاربران مخفی است و اندورید آن را برای کاربران حرفه‌ای در قسمتی جداگانه قرار داده است. این قسمت به تنظیمات توسعه دهنده (Developer Mode) معروف است.  در این بخش نحوه فعال سازی آن را تشریح کرده و شما را با برخی امکانات آن آشنا میکنیم.

فعال سازی تنظیمات توسعه دهنده (Developer Options) در اندروید

قبل از آغاز این آموزش توصیه میکنیم از روی کنجکاوی و یا آزمون و خطا در امکانات گوشی هوشمند خود وارد این بخش نشوید. زیرا ممکن است با ایجاد تغییرات در بخش هایی از گوشی خود با تغییراتی ناخواسته مواجه شوید و برای بازگردانی آنها به حالت اول دچار دردسر شوید. پس فقط در صورت داشتن هدفی مشخص و آگاهی کامل نسبت به تغییرات، این قسمت را فعال کنید.

جهت فعال سازی Developer Options مراحل زیر را دنبال کنید :

1- به منوی تنظیمات (Settings) بروید.

2- در بخش انتهایی منوی تنظیمات به قسمت درباره تلفن (About Phone) بروید.

3- در این صفحه بر روی اطلاعات نرم افزار (Software Information) ضربه بزنید.

4- در ادامه صفحه ای باز خواهد شد که اطلاعات نرم افزاری گوشی را به شما نشان میدهد. در این قسمت، چندین بار پشت سر هم و بدون توقف بر روی گزینه شماره ساخت (Build Number) ضربه بزنید.

نحوه فعال سازی تنظیمات توسعه دهنده اندروید (Developer Options) - ریمووین مگ - 2
تشریح تصویری مراحل 1 الی 4 – ریمووین مگ

5- اگر گوشی هوشمند شما دارای رمز ورودی میباشد، در این بخش نیاز به وارد کردن آن خواهید داشت.

6- به همین راحتی! شما هم اکنون به بخش تنظیمات توسعه دهنده (Developer Options) در قسمت انتهایی تنظیمات موبایل خود دسترسی دارید.

نحوه فعال سازی تنظیمات توسعه دهنده اندروید (Developer Options) - ریمووین مگ - 3
تشریح تصویری مراحل 5 و 6 – ریمووین مگ

شایان ذکر است این روش در اندروید 10 به بالا قابل پیاده سازی می باشد. ضمنا بهتر است پس از استفاده از این قسمت، دکمه کشویی موجود در آن را به حالت خاموش درآورده و این تنظیمات را غیر فعال کنید. در صورت نیاز به دسترسی مجدد می توانید دوباره مراحل 1 الی 6 را تکرار کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام .خواستم بپرسم آیا امکان دارد دوگزینه دولوپراپشن در گوشی وجود داشته باشد،زیرا من به دومین گزینه دسترسی پیدا کردم،میدونم باورش سخته ولی من دست پیداکردم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا