اخبار روزعلم و فناوری

اپل به زودی تراشه اختصاصی 5G و Wi-Fi خود را تولید خواهد کرد

اپل یکی از معدود شرکت هایی در دنیاست که تراشه های مورد نیازش را خودش تولید میکند.

اغلب ما می دانیم که غول فناوری جهان، شرکت اپل، تراشه اختصاصی سری A خود را برای دستگاه هایی نظیر آیفون و آیپدهایش تولید میکند. در حقیقت اپل یکی از معدود شرکت‌هایی در دنیاست که تراشه‌های مورد نیازش را خودش تولید میکند.

سال گذشته‌بود که اپل تراشه برای دستگاه های سری مک خود، پردازنده M1 را بر اساس منطق ARM و تحت نام Apple silicon معرفی و رونمایی کرد. پیرو همین فعالیت، امسال نیز این شرکت دو تراشه دیگر با عملکرد و بازدهی بهبودیافته، با نام های M1 Pro و M1 Max معرفی نمود.

تراشه اختصاصی 5G و Wi-Fi اپل به زودی تولید خواهند شد

تراشه اختصاصی 5G و Wi-Fi اپل - ریمووین مگ - 2

با مشاهده آخرین گزارش ارائه شده از بلومبرگ می توان دریافت که اپل در حال برنامه‌ریزی برای افتتاح دفتر جدیدی در جنوب کالیفرنیا است. همچنین لیست استخدامی های این شرکت نشان میدهد که این شرکت به دنبال افرادی با تجربه در تراشه های مودم و سایر انواع نیمه هادی‌های بی سیم میگردد.

در حال حاضر، به نظر می رسد این شرکت آماده طراحی تراشه‌های مودم 5G خود برای آیفون هایش می باشد. بهتر است بدانیم در همین راستا، شرکت Apple در سال 2019، یک میلیارد دلار برای خرید کسب و کار تراشه مودم گوشی های هوشمند اینتل، هزینه‌کرد.

انتظار می رود تراشه اختصاصی 5G این شرکت توسط شرکت تایوانی تولیدکننده انواع نیمه‌هادی(TSMC)  تولید شود. چراکه تراشه های دیگری از اپل را این شرکت تولید می کند. بر اساس گزارش ها، مودم 5G اپل تا سال 2023 عرضه‌خواهد شد.

تراشه اختصاصی 5G و Wi-Fi اپل - ریمووین مگ - 3

اکنون در تولید تراشه‌های Wi-Fi نیز ، اپل وابستگی زیادی به شرکت های Broadcom و Skyworks Solutions احساس میکند. بنابراین می توان حدس زد که در آینده ای نزدیک این شرکت به سوی طراحی و تولید تراشه‌های Wi-Fi اختصاصی خود نیز حرکت خواهد کرد.

نظر شما درباره تولید تراشه اختصاصی توسط این غول فناوری چیست؟ برای اطلاع از جدیدترین و آخرین اخبار فناوری با ریمووین مگ همراه باشید.

منبع
Gizmochina

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا