مقالاتمقایسه

مقایسه تخصصی Airpods 3 با Airpods Pro ، هر آنچه باید بدانید.

در این مقاله قصد داریم به مقایسه تخصصی Airpods 3 با Airpods Pro بپردازیم.

چند ماه پیش هدفون جدید اپل با نام Airpods 3 توسط این شرکت معرفی و به بازار عرضه شد. یک نکته جالبی که باید به آن اشاره کرد حذف قابلیت ANC (حذف نویز فعال) در این هدفون جدید است. در این مقاله قصد داریم به مقایسه تخصصی Airpods 3 با Airpods Pro بپردازیم. پس تا انتهای این مطلب با ریمووین مگ همراه باشید.

چیزی که در ابتدا قابل ذکر است، شباهت زیاد این دو مدل به یکدیگر می باشد. در واقع Airpods 3 با Airpods Pro وجه اشتراک های بسیار زیادی دارد. پایه های کوتاه و کیس شارژرهایی با ظاهر مشابه، از شباهت های برجسته این دو مدل هستند. اما در بخش گوشی های این دو مدل، در Airpods 3 دیگر خبری از سری های سیلیکونی قابل تعویض نیست.

هدفون Airpods 3 برخلاف AirPods Pro دارای پشتیبان جامع صوتی می باشد. همچنین در برابر نفوذ آب، کاملا مقاوم است.

مقایسه تخصصی Airpods 3 با Airpods Pro - ریمووین مگ - 6

اصلی ترین فرق بین هدفون های Airpods 3 و Airpods Pro : قابلیت حذف نویز فعال (ANC)

همچنان اصلی ترین تفاوت بین Airpods 3 و Airpods Pro قابلیت حذف نویز فعال (ANC) است. ایرپادهای جدید اپل فاقد قابلیت حذف نویز فعال (Active Noise Canceling) هستند. اما با این حال کیفیت صدا و بیس بسیار قوی تری را نسبت به نسل قبلی خود ارائه می دهند.

طراحی بدنه: AirPods 3  ظاهری مشابه، بدون استفاده از سری های سیلیکونی

الهام گرفتن از بسیاری از مولفه های ظاهری Airpods Pro موجب می شود ایرپاد های جدید اپل بسیار آشنا به نظر برسند.

ایرپادهای نسل سوم دارای گوشی های نسبتا باریک تری نسبت به ایرپادهای استاندارد هستند. در واقع گوشی های Airpods 3 به اندازه Airpods Pro باریک نیستند، اما قطعا به اندازه ایرپادهای استاندارد نیز گرد نمی‌باشند.

هدفون Airpods 3 مانند AirPods Pro در برابر آب و تعرق مقاوم است. این قابلیت می تواند هدفون ایرپادز 3 را برای کسانی که قصد دارند مکررا در حین ورزش و فعالیت های خارج از منزل از آن استفاده کنند، جذاب تر کند.

مقایسه تخصصی Airpods 3 با Airpods Pro - ریمووین مگ - 3

از نظر طراحی بزرگترین تفاوت بین Airpods 3 و Airpods Pro این است که در Airpods 3 دیگر خبری از سری های سیلیکونی قابل تعویض نیست. اگر به خاطر داشته باشید، هدفون Airpods Pro دارای سری های سیلیکونی بود که به کاربر در 3 سایز مختلف حق انتخاب می داد.

علاوه بر این Airpods 3 کمی سبک تر از Airpods Pro تولید شده‌است. هدفون های جدید اپل 4.25 گرم وزن دارد و این در حالی است که Airpods Pro 5.38 گرم وزن داشت.

کیس شارژری که از Airpods Standard و Airpods Pro الهام گرفته شده است

کیس شارژر یا به قولی قاب محافظ Airpods 3، تلفیقی بین کیس ایرپاد استاندارد و ایرپاد پرو است. این کیس محافظ بسیار کوتاه‌تر و عریض‌تر از قاب ایرپاد استاندارد است، اما به اندازه کیس شارژر Airpods Pro پهن نیست.

می توان کیس شارژر Airpods 3 را از طریق شارژ بی‌سیم، از جمله شارژر MagSafe اپل یا با اتصال کابل لایتنینگ شارژ کرد.

مقایسه تخصصی Airpods 3 با Airpods Pro - ریمووین مگ - 4

همان طور که گفتیم پایه های ایرپادها ی نسل سوم نیز کوتاه‌تر از AirPods Pro هستند. یکی دیگر از شباهت های این دو مدل را می توان بهره‌مندی از حسگر فورس تاچ (Force touch) قلمداد کرد که به شما امکان می دهد پخش صدا را کنترل کرده و یا دستیار صوتی سیری را فعال نمایید.

فقدان قابلیت حذف نویز فعال (ANC) در Airpods 3، در قبال بهبود چشم گیر در سایر مشخصات صوتی

اگر از طرفداران قابلیت های ANC و Transparency Mode هستید، باید همچنان از Airpods Pro استفاده کنید. اما ایرپادهای نسل سوم اپل همچنان قابلیت های Spatial Audio (صدای فراگیر) و Adaptive EQ (EQ تطبیقی( را از AirPods Pro به ارث برده‌اند.

قابلیت صدای فراگیر یا همان Spatial Audio اساسا همان صدای فراگیر مجازی است، این فناوری عموما باعث می‌شود صدا بیشتر احساس شود. در واقع این قابلیت تجربه حضور در یک سینما را برای کاربر شبیه سازی خواهد کرد.

مقایسه تخصصی Airpods 3 با Airpods Pro - ریمووین مگ - 1

چندی پیش اپل، این ویژگی را در بروزرسانی iOS 14 به ایرپاد پرو اضافه کرد. حالا به نظر می رسد این قابلیت در حال تبدیل شدن به یکی از مهم ترین و منحصر به فرد ترین ویژگی ها در ایرپاد های اپل است. همچنین قابلیتEQ  تطبیقی (Adaptive EQ) صدا را بر اساس شکل گوش کاربر تنظیم می کند و که قبلا درAirPods Pro  و AirPods Max وجود داشت.

پیشنهاد ویژه برای شما : خرید ایرپاد طرح اصلی

هدفون ایرپاد 3 عمر باتری طولانی تری دارد

همان طور که انتظار می رفت ایرپادهای نسل سوم عمر باتری بیشتری نسبت به نسل های قبلی خود خواهند داشت. اپل می گوید با یک بار شارژ Airpods 3 میتوان به مدت 6 ساعت با آن به گوش دادن موسیقی پرداخت. همچنین با فعال بودن قابلیت Spatial Audio باتری آن تا 5 ساعت دوام خواهد داشت.

علاوه بر این باتری داخلی ایرپادها تا 4 ساعت زمان مکالمه را ارائه می دهد و کیس شارژر Airpods 3 این زمان را تا 30 ساعت افزایش خواهد داد.

مقایسه تخصصی Airpods 3 با Airpods Pro - ریمووین مگ - 5

در مقابل، باتری هدفون ایرپاد پرو با یک بار شارژ تا 4.5 ساعت دوام می آورد. در صورت غیرفعال کردن حالت حذف نویز فعال و شفافیت این مقدار به 5 ساعت افزایش خواهد یافت. همچنین به گفته اپل، باتری ایرپاد پرو 3.5 ساعت زمان مکالمه را ارائه می دهد و کیس شارژر آن، این مدت را تا 24 ساعت افزایش خواهد داد.

تراشه پردازنده Airpods 3 ، همان تراشه به کار رفته در AirPods Pro است

هر دو هدفونAirPods 3  و AirPods Pro دارای تراشه H1 اپل هستند. بنابراین باید عملکرد مشابهی را در کارهایی مانند اجرای دستیار صوتی Siri و اتصال سریع به دستگاه های اپل ارائه دهند.

نتیجه گیری

اگر یک بار دیگر به طراحی نسل سوم ایرپادهای اپل توجه کنیم، می توان آن را تلفیقی از Airpods استاندارد و Airpods Pro متصور شد. این یعنی اپل همواره به دنبال بهبود هدفون های خود با بهره گیری از قسمت های موفق در نسل های قبلی آن هاست.

در بخش پایانی این مقاله باید گفت که به نظر می رسد می توان Airpods 3 را در دو بخش به Airpods Pro ترجیح داد. یکی حس راحتی در گوش و دیگری عملکرد صوتی در بخش صدا و بیس.

مقایسه تخصصی Airpods 3 با Airpods Pro - ریمووین مگ - 7

حالا نظر شما چیست؟ اگر در حال استفاده از ایرپاد پرو هستید، آیا متقاعد شده اید آن را به ایرپاد 3 ارتقاء دهید یا همچنان به دنبال دلایل قانع کننده تر میگردید؟

در این مطلب با مقایسه تخصصی Airpods 3 با Airpods Pro همراه شما بودیم. برای مطالعه دیگر مقالات فناوری با ریمووین مگ همراه باشید.

منبع
CNET

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا