اخبار روزکامپیوتر و سخت افزارلپتاپ

مایکروسافت، لپ تاپی کم مصرف و مجهز به ویندوز 11 SE معرفی خواهد کرد

این شرکت در حال کار بر روی یک لپ‌تاپ کم مصرف مجهز به ویندوز 11 SE است

لپ تاپ های ویندوزی برای طیف گسترده ای از کاربرد ها استفاده می شوند، اما همچنان جز محبوب ترین رایانه ها در بازار آموزش محسوب نمی شوند. اکنون به نظر می رسد که مایکروسافت به دنبال رفع این مشکل است. طبق گزارش‌ها، این شرکت در حال کار بر روی یک لپ‌تاپ کم مصرف مجهز به ویندوز 11 SE است تا با کروم‌بوک‌های گوگل شاخ به شاخ شود !

لپ‌تاپ بهینه مایکروسافت دارای مشخصات متوسط و کاربردی خواهد بود

شاید بدانید که در سراسر دنیا کروم بوک های گوگل به بخش عمده ای از فناوری رایانه در مدارس تبدیل شده اند. البته این موضوع یک مساله پیچیده و سخت برای تولید کنندگان نیست، چراکه یک رایانه برای یک کامپیوتر مدرسه‌ای بودن نیاز به قابلیت خاصی ندارد.

لپ تاپی کم مصرف و مجهز به ویندوز 11 SE مایکروسافت - ریمووین مگ - 1

سیستم عامل و نرم افزار سبک وزن کروم بوک در اجرای برنامه های مبتنی بر آموزش بسیار خوب و روان کار می کند و به همین دلیل است که بر بازار تسلط دارند.

در این میان، مایکروسافت به دنبال آن است که گوگل را با لپ‌تاپ مبتنی بر آموزش خود خلع سلاح کند. مایکروسافت در حال کار بر روی یک لپ تاپ سبک وزن با مشخصات ساده و کاربردی است که می تواند در کلاس های درس مورد استفاده قرار بگیرد.

 اسم رمز این لپ تاپ Tenjin است و ظاهرا از ویندوز 11 SE استفاده خواهد کرد. صفحه نمایش 11.6 اینچی با رزولوشن 1366 در 768 و بدنه پلاستیکی از ویژگی های آن خواهند بود. بنابراین این لپ تاپ از هر نظر یک لپ تاپ مقرون به صرفه و اقتصادی خواهد بود.

لپ تاپی کم مصرف و مجهز به ویندوز 11 SE مایکروسافت - ریمووین مگ - 3

ویندوز 11 SE چیست؟

چندی پیش، ویندوز از نسخه ای از ویندوز با نام Windows 10X رونمایی کرد. این نسخه یک نسخه سبک از سیستم عامل ویندوز 10 بود و برای رایانه هایی با سخت افزار ساده و مبتدی استفاده میشد. حالا به نظر می رسد ویندوز 11 SE همان چیزی است که مایکروسافت برای ویندوز 11 در سخت افزار های ضعیف مد نظر دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار کامپیوتر و سخت افزار با ریمووین مگ همراه باشید.

منبع : Android Headlines

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا