اخبار روزخودرو و هوافضا

سامسونگ اولین کارخانه باتری خودروهای برقی خود را در آمریکا می سازد

سامسونگ اعلام کرد که با ساخت اولین کارخانه باتری خود، وارد فضای باتری خودروهای برقی (EV) خواهد شد.

پس از شایعات منتشر شده از اوایل این هفته، سامسونگ اعلام کرد که با ساخت اولین کارخانه باتری خود در ایالات متحده، وارد فضای باتری خودروهای برقی (EV) خواهد شد. در همین راستا سامسونگ یک قرارداد سرمایه گذاری مشترک با خودروساز Stellantis امضا کرده‌است. در این صورت سرانجام سامسونگ می‌تواند با رقبای محلی خود نظیر LG Energy و SK On در ایالات متحده رقابت کند.

سامسونگ کارخانه باتری خودروهای برقی را تاسیس خواهد کرد

سامسونگ SDI و Stellantis تولید سلول‌ها و ماژول‌های باتری برای خودروهای الکتریکی را در نیمه اول سال 2025 آغاز خواهند کرد. این شرکت کره ای در بیانیه مطبوعاتی خود گفته‌است که ظرفیت تولید سالانه آن حدود 23 گیگاوات ساعت خواهد بود و در آینده به 40 گیگاوات ساعت افزایش خواهد یافت.

اولین کارخانه باتری خودروهای برقی سامسونگ - ریمووین مگ - 1

این باتری ها در خودروهای هیبریدی پلاگین و خودروهای برقی پاک Stellantis که در کانادا، مکزیک و ایالات متحده فروخته می شوند، استفاده خواهند شد.

این در حالی است که سامسونگ مبلغ سرمایه گذاری برای اولین کارخانه باتری EV در ایالات متحده را فاش نکرده‌است. اما بر اساس نظر کارشناسان میلیاردها دلار هزینه تاسیس این کارخانه خواهد شد. شایان ذکر است که نام و محل دقیق سرمایه گذاری مشترک هنوز اعلام نشده است.

جئون یانگ هیون، رئیس سامسونگ  SDI، می گوید: «خوشحالم که یک سرمایه‌گذاری مشترک را با Stellantis امضا کردیم. قراردادی که به موجب آن استراتژی برق‌رسانی را در دوران دوستداری محیط زیست تسریع می‌کند. ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بالاترین سطح رضایت را برای مشتریان خود در بازار خودروهای برقی فراهم کنیم.

اولین کارخانه باتری خودروهای برقی سامسونگ - ریمووین مگ - 2

فعالیت سامسونگ SDI تا به امروز چه بوده است؟

سامسونگ SDI تنها یک شرکت تولید باتری بود که کارخانه باتری محلی در ایالات متحده نداشت. همچنین رقبای آن LG Energy  و SK On به ترتیب با جنرال موتورز و فورد برای ساخت کارخانه باتری خودروهای برقی در ایالات متحده همکاری کردند. اکنون سامسونگ میخواهد تا با اولین کارخانه باتری سازی خودروهای برقی خود پا به میدان رقابت با بزرگان این حوزه بگذارد.

ناگفته نماند که این شرکت سه کارخانه باتری دیگر در چین (شیان)، مجارستان و کره جنوبی (اولسان) دارد. با ریمووین مگ همراه باشید.

منبع : SAMMoblie

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا