اخبار روزموبایل و تبلتنرم افزار

اندروید 12 بالاخره آمد! اما تا مدتی در دسترس نخواهد بود !

گوگل آخرین نسخه اندروید 12 را در دسترس توسعه دهندگان و تولید کنندگان تلفن های هوشمند قرار داد

گوگل آخرین نسخه اندروید 12 را در دسترس توسعه دهندگان و تولید کنندگان تلفن های هوشمند قرار داد. این بدان معناست که اکنون توسعه دهندگان می توانند با یک سیستم عامل با کد های جدید شروع به کار کنند. در حالی که شرکای تولید کننده گوگل در حوزه تولید گوشی های هوشمند مدتی است به آن دسترسی دارند.

شایان ذکر است، شرکت هایی مانند هواوی که در حال حاضر از استفاده از سرویس های موبایلی گوگل مانند گوگل پلی، محروم شده اند، می توانند اندروید 12 را دریافت کرده و با آن کار کنند.

اندروید 12 بالاخره آمد - ریمووین مگ - 2

کمی بیشتر برای دریافت اندروید 12 منتظر بمانید

با تمامی این اوصاف، حتی گوشی های هوشمند گوگل پیکسل ،امروز به روزرسانی اندروید 12 را دریافت نخواهند کرد.

به این نکته توجه کنید که اندروید 12 در چند هفته آینده ابتدا با گوشی های پیکسل گوگل و سپس تا اواخر سال جاری با گوشی های شرکت های سامسونگ، وان پلاس، اوپو، ریلمی، تکنو و شیائومی همراه خواهد شد.

به گفته گوگل ، تلفن های هوشمند پیکسل همچنان اولین گروهی هستند که به روزرسانی اندروید را دریافت می کنند. اما همچنان برای آنها زمان دقیق انتشار نسخه جدید اندروید مشخص نیست.  این موضوع احتمالا به دلیل اشکالات و باگ هایی هست که همچنان باید برطرف شود.

شاهد چه تغییراتی در نسخه جدید اندروید باشیم؟

در ظاهر، ممکن است به نظر برسد اندروید 12 یک به روز رسانی بسیار کوچک و جزئی است. درست است شاید آنقدر ها بزرگ به نظر نرسد اما گوگل تغییرات حیاتی را در آن لحاظ کرده‌است.

یک ویژگی جدید، قابلیت شخصی سازی Material You خواهد بود که کاربران گوگل پیکسل از قبل با آن به خوبی آشنا هستند. دیگر ویژگی کاربردی ارائه شده توسط گوگل در اندروید 12، توسعه داشبورد حریم خصوصی است.

اندروید 12 بالاخره آمد - ریمووین مگ - 3

این قابلیت یک بخش جدید در تنظیمات است که به شما نشان می دهد در 24 ساعت گذشته از چه مجوزهایی استفاده شده است و چه برنامه هایی از آنها استفاده می کردند. بنابراین به راحتی می توانید ببینید کدام برنامه ها از مجوزهای شما سو استفاده می کنند. در همین راستا میتوانید در صورت نیاز مجوز های دسترسی را به راحتی لغو کنید.

قابلیت های زیادی در اندروید 12 بروز رسانی شده‌اند. اما این دو تغییر از تغییرات بزرگ و عمده آن بوده اند. جهت اطلاع از آخرین اخبار موبایل و نرم افزار با ریمووین مگ همراه باشید.

منبع : Android Headline

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا