اخبار روزعلم و فناوری

نمایشگاه جیتکس 2024 بزودی برگزار خواهد شد

چیزی به آغاز چهل و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی GITEX 2024 نمانده است.

همیشه نمایشگاه‌های برتر تکنولوژی، فرصت‌های بزرگ برای افراد علاقمندی هستند که می‌خواهند درباره آخرین تغییر و تحولات فناوری در سراسر جهان اطلاعات جدید و به روز کسب کنند. نمایشگاه جیتکس 2024 نیز یکی از بزرگترین گردهمایی‌های تکنولوژی در سراسر جهان می‌باشد که در آن، جدیدترین دستاوردها و اتفاقات در حوزه فناوری توسط شرکت‌های مختلف به نمایش در می‌آید. همه ساله بیشتر شرکت های بزرگ و برتر دنیا در این رویداد شرکت میکنند.

نمایشگاه جیتکس 2024 شامل چه شرکت‌هایی می‌شود؟

همانطور که گفتیم بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری در سراسر دنیا، از غرفه داران و برگزارکنندگان این نمایشگاه می‌باشند. جالب اینجاست که بیش از 2024 غرفه‌دار در این رویداد تکنولوژی شرکت می‌کنند. همچنین حدود 2024 استارتاپ مختلف از سراسر جهان در این گردهمایی بزرگ شرکت خواهند کرد. از غرفه های جذاب و چشم نواز مایکروسافت و اپل و هواوی گرفته تا غرفه‌هایی که مربوط به استارتاپ‌ها و فناوری‌های نو در زمینه آی تی هستند، در این نمایشگاه خودنمایی می‌کنند.

نمایشگاه جیتکس 2024 بزودی برگزار خواهد شد

محل و تاریخ برگزاری جیتکس 2024

نمایشگاه جیتکس 2024، در کشور امارات و در شهر دبی برگزار خواهد شد. تاریخ برگزاری جیتکس از 23 الی 27 مهرماه 1403 (به تاریخ میلادی 14 تا 18 اکتبر 2024) می باشد. از جذابیت‌های این نمایشگاه می‌توان به اعداد و ارقام جالبی اشاره کرد. تعداد بازدید کنندگان بین المللی این نمایشگاه به چیزی حدود 170 هزار نفر می‌رسد که از 176 کشور در سراسر جهان می‌باشند.

این نمایشگاه توسط بیش از 1000 سرمایه‌گذار برگزار شده و اخبار آن توسط تقریباً 800 رسانه بین المللی پوشش دهی می‌شود.

نمایشگاه جیتکس 2024 بر روی چه حوزه‌هایی از فناوری تمرکز خواهد داشت؟

هوش مصنوعی (AI)

هوش مصنوعی یکی ازداغ‌ترین مباحثی است که در طی دو سال اخیر مورد توجه بسیاری از شرکت‌های بزرگ در سراسر دنیا قرار گرفته است. قطعاً یکی از پرطرفدارترین بخش‌ها در نمایشگاه جیتکس امسال بخش مربوط به هوش مصنوعی خواهد بود و طرفداران زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

نمایشگاه جیتکس 2024 بزودی برگزار خواهد شد

خانه هوشمند و شهر هوشمند

توسعه ابزار شهر هوشمند و انواع گجت‌های هوشمندسازی خانه‌ توسط اینترنت اشیا یا همان IoT و همچنین ابزار هوشمند کنترل شهری مانند مدیریت سیستم پسماند و … از حوزه های مورد تمرکز این نمایش خواهند بود.

امنیت سایبری و شبکه

امنیت سایبری و شبکه، امروزه دارای اهمیت بسیار بالایی است. در واقع با توسعه همه روزه شبکه‌های اطلاعاتی، فضاهای مجازی و نرم‌افزارهای آنلاین در حوزه‌های صنعتی و تجاری اهمیت امنیت شبکه روز به روز پررنگ‌تر به نظر می‌رسد. این موضوع یکی از موضوعات مورد بحت در نمایشگاه GITEX 2024 خواهد بود.

امنیت سایبری در نمایشگاه جیتکس 2024

نرم افزارهای مدیریت مالی و معاملاتی

با توسعه رمز ارزهای دیجیتال و معاملات آنلاین الزام تولید و استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت مالی و معاملات ارزی از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع مورد بررسی بسیاری از شرکت های شرکت کننده در نمایشگاه جیتکس 2024 میباشد.

شبکه اینترنت 5G و حافظه ابری

هر سال شاهد افزایش سرعت اینترنت همراه در سراسر جهان هستیم، همگانی کردن شبکه اینترنت 5G و توسعه فناوری های مربوط به حوزه حافظه ابری نیز ز رسالت‌های مهم و اساسی نمایشگاه جیتکس 2024 خواهد بود.

با آخرین اخبار فناوری همراه ریمووین مگ باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا