مطالب آموزشیمقالات آموزشی

نکات مهم در خرید ساعت طرح اپل واچ ارزان

برای خرید ساعت طرح اپل واچ ارزان باید به چه نکاتی توجه کرد؟

امروزه همه ما نقش بسیار پررنگ و مهم گجت‌های مختلف تکنولوژی در روزمره خود را مشاهده کرده‌ایم. اینترنت اشیا (IOT)، ساعت‌های هوشمند، ایرپادهای جدید، حتی راهکارهای هوشمندسازی کسب و کارها و سیستم‌های آموزشی، همگی روز به روز در حال پیشرفت و توسعه هستند. در میان همه گجت‌ها ساعتهای هوشمند به بخش جدایی ناپذیر از روزمره همه انسان‌ها تبدیل شده‌اند. اما با توجه به قیمت‌های بالا و سرسام آور اسمارت واچ، معمولاً عموم جامعه قادر به خریداری و تهیه نسخه اصلی کمپانی‌های بزرگ نیستند. در اینجاست که ایده خرید و استفاده از ساعت‌ طرح اپل واچ ارزان به میان می‌آید. ساعت‌های هوشمندی که در عین ارزانی و اقتصادی بودن، می‌توانند قابلیت‌ها و امکانات بسیار خوبی را به کاربران ارائه دهند.

در اینجا شایان ذکر است که معمولاً اپل واچ فیک دارای مدل‌های متفاوت با رنج قیمتی متنوع هستند. این یک امر طبیعی است که کیفیت و عملکرد ساعت هوشمند اپل واچ فیک یا اصطلاحا طرح، ارتباط بسیار زیادی به قیمت آن دارد. ما در این مقاله از مجله تخصصی ریمووین مگ، قصد داریم به نکات مهم در خرید ساعت طرح اپل واچ ارزان بپردازیم.

نکات مهم در خرید ساعت طرح اپل واچ ارزان

اگر در حال فکر کردن به خرید ساعت طرح اپل واچ ارزان هستید، باید به مولفه‌های مختلف در تعیین قیمت یک ساعت هوشمند توجه کنید. بسیاری از مولفه‌ها مانند کیفیت و متریال ساخت محصول، فناوری نمایشگر، ظرفیت باتری، لوازم جانبی در جعبه و اقلام همراه، فناوری شارژ و … میتواند در قیمت تمام شده کالا اثر داشته و در نهایت موجب تفاوت قیمت طرح اپل واچ مد نظرتان شوند.

نکات مهم در خرید ساعت طرح اپل واچ ارزان

مولفه‌های مهم در تعیین قیمت طرح اپل واچ

متریال و کیفیت ساخت محصول

قطعاً متریال کیفیت ساخت یک ساعت می‌تواند یکی از نکات مهم در تعیین قیمت تمام شده آن باشد. یک ساعت با بدنه پلاستیکی که تنها طرح فلزی را به کاربر القا می‌کند، قطعاً قیمت پایین‌تری نسبت به ساعتی خواهد داشت که از یک بدنه آلومینیومی برخوردار است.

همچنین معمولاً کیفیت ساخت و توجه به مرغوبیت بدنه در بخش‌های مختلف توسط تولید کننده می‌تواند تاثیر چشم گیری در قیمت محصول داشته باشد. به عنوان مثال دکمه نارنجی رنگ اکشن باتن در ساعت‌ طرح اپل واچ اولترا ‌میتواند از متریال‌های مختلفی تولید شده باشد. آن ساعت هوشمند اولترا که دارای دکمه اکشن باتن پلاستیکی می‌باشد، قطعاً قیمت پایین‌تری از همتای خود با دکمه اکشن فلزی خواهد داشت.

پس دقت کردن به جزئیات کیفیت ساخت و متریال بدنه، میتواند جز نکات مهم در خرید ساعت اپل واچ فیک باشد.

از یک ساعت طرح اپل ارزان قطعاً نمی‌توان توقع بهترین کیفیت ساخت و جنس بدنه را داشت. معمولاً استفاده از متریال درجه یک قیمت تمام شده محصول را افزایش خواهد داد.

فناوری و کیفیت نمایشگر

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در قیمت اپل واچ فیک تاثیرگذار باشد، فناوری نمایشگر و همچنین کیفیت تصویر نمایشگر ساعت خواهد بود. معمولاً اسمارت واچ‌هایی با فناوری نمایشگر TFT یا OLED دارای قیمت ارزانتری نسبت به ساعت‌هایی با نمایشگر AMOLED هستند. بنابراین ساعت طرح اپل واچ ارزان قیمت، معمولاً با فناوری TFT یا اولد همراه است. البته کیفیت تصویر در این فناوری کیفیتی متوسط، اما به نسبت قیمت راضی کننده خواهد بود.

ظرفیت باتری و فناوری شارژ

معمولاً ظرفیت باتری و فناوری شارژ یک اسمارت واچ می‌تواند تاثیر مستقیم بر روی قیمت آن داشته باشد. اگر قصد خرید یک ساعت طرح اپل واچ ارزان را دارید، نمی‌توانید از این نوع اسمارت واچ توقع شارژدهی شگفت انگیز داشته باشید. یک ساعت اقتصادی قطعاً از ظرفیت باتری کمتری برخوردار خواهد بود و می‌تواند شما را تا نهایتا یک روز همراهی کند.

البته ناگفته نماند که این قابلیت مکالمه، امکانات زیاد و نمایشگر بزرگ ساعت هوشمند طرح اپل واچ است که باعث میشود شارژدهی باتری آن کمتر از اسمارت واچ‌هایی با قابلیت های کمتر باشد.

به عنوان مثال بسیاری از افراد شارژدهی مچ بند هوشمند شیائومی (می بند Mi-Band) را با شارژدهی ساعت اپل واچ فیک مقایسه می‌کنند. این مقایسه از پایه اشتباه و غیر قابل قبول است. مچ بند هوشمند شیائومی با اندازه نمایشگر کوچکتر دارای قابلیت‌های بسیار محدودی است. مچ بند شیائومی فاقد قابلیت مکالمه است و بسیاری از سنسورهای سلامتی و ورزشی را در خود ندارد.
همچنین می بند شیائومی با نمایشگر کوچکتر، امکان گذاشتن پس زمینه دلخواه و همچنین واچ فیس‌های متحرک بزرگ را ندارد. همه این نکات باعث می‌شود تا شارژدهی مچ بند شیائومی به ۱۰ الی ۲۰ روز برسد. اما ساعت طرح اپل واچ با قابلیت مکالمه و نمایشگر بزرگتر قطعاً مصرف باتری بیشتری را خواهد داشت و میزان شارژدهی آن چیزی حدود ۸ ساعت الی سه روز خواهد بود.

مشخصات سخت افزاری ساعت هوشمند

مشخصات سخت‌افزاری یک ساعت هوشمند نیز می‌تواند در قیمت آن موثر باشد. به عنوان مثال بهره‌مندی از سنسور قطب نما، سنسور کف دست و حسگرهای تکمیلی سلامتی میتواند باعث بیشتر شدن قیمت یک اسمارت واچ می‌شود.

معمولا اغلب ساعت‌های اسمارت واچ طرح اپل از یک سری قابلیت‌های یکسان و مشخص بهره‌مند هستند. یک ساعت طرح اپل واچ ارزان، از قابلیت مکالمه مستقیم نمایش اعلانات به زبان فارسی، سنسورهای سلامتی مانند ضربان قلب و اکسیژن خون و همچنین سنسورهای ورزشی، تایمر و کرنومتر پشتیبانی می‌کند.

اما سنسورهایی مانند سنسور کف دست، قطب نما، سنسور موقعیت یاب جی پی اس و … را تنها میتوان در ساعت های طرح اپل واچ گران تر مشاهده کرد.

مدل‌های اقتصادی معمولاً از سنسورهای عادی و رایج که در همه ساعت‌ها وجود دارند، بهره‌مند هستند.

نکات مهم در خرید ساعت طرح اپل واچ ارزان

لوازم جانبی و اقلام همراه ساعت طرح اپل واچ ارزان

ضمن تمامی نکاتی که در بالا ذکر شد باید گفت که لوازم جانبی و اقلام همراه یک ساعت طرح اپل واچ ارزان می‌تواند تاثیر مستقیم بر روی قیمت آن داشته باشد. به عنوان مثال یک دستگاه که دارای سه بند سیلیکونی در جعبه می‌باشد، با قیمت ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. اما اگر همان ساعت هوشمند در یک پک دیگر با هفت بند و یک ایرپاد هدیه ارائه شود، قیمت آن چیزی حوالی یک میلیون و چهارصد هزار تومان خواهد بود.

حالا اگر یک ساعت هوشمند اقتصادی با ۵ بند سیلیکونی و یک بند رولکسی به فروش برسد قطعاً قیمت آن نیز متفاوت خواهد بود.

تمامی نکاتی که در بالا ذکر شد، مواردی است که میتواند در قیمت طرح اپل واچی که شما مد نظر دارید، موثر باشد. فقط این نکته را از یاد نبرید که هیچگاه نمیتوان انتظار یک اپل واچ اصلی با قیمت 50 میلیون تومان را از یک ساعت طرح اپل واچ با قیمت 1 میلیون تومان داشت. این یک انتظار غیر معقول از اسمارت واچ طرح خواهد بود. این اسمارت واچ ها در طی روزمره کمک بسزایی به شما خواهند کرد و قابلیت مکالمه و نمایش اعلانات آنها نیز بسیار کاربردی خواهد بود.

بیشتر بخوانید : 5 نکته مهم برای خرید ساعت هوشمند مقرون به صرفه با بهترین امکانات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا