فناوریمقالات

ساعت هوشمند سیم کارت خور، مزایا و معایب؟!

آیا خرید ساعت هوشمند سیم کارت خور کار معقولی است؟! مزایا و معایب آن چیست؟!

شاید شما نیز تا به حال اصطلاح ساعت هوشمند سیم کارت خور را شنیده باشید. برای بسیاری از کاربران گجت‌های تکنولوژی این یک موضوع عجیب و جالب است که چگونه می‌توان یک سیم کارت را با تمامی قابلیت‌ها درون ساعت هوشمند جای داد. اما باید گفت که فناوری روز دنیا چنین امکانی را ارائه داده است تا بتوان از تمامی خدمات یک سیم کارت از اپراتورهای مختلف، در داخل یک ساعت هوشمند استفاده کرد.

قابلیت ها و مزایای ساعت هوشمند سیم کارت خور

اگر بخواهیم درباره قابلیت‌ها و امکانات کاربردی ساعت هوشمند سیم کارت خور صحبت کنیم، میتوان در چندین و چند مطلب و مقاله به توضیح و تشریح آن پرداخت. اما مهم‌ترین و اساسی‌ترین قابلیت این ساعت همانطور که از نامش پیداست پشتیبانی از سیم کارت می‌باشد.

پشتیبانی از سیم‌ کارت

پشتیبانی کردن از سیم کارت معنای این را می‌دهد که به راحتی و بدون نیاز به یک گوشی همراه می‌توانید ساعت هوشمند خود را به یک سیم کارت مجهز کنید و از آن برای برقراری تماس و ارسال و دریافت پیام استفاده کنید. این یعنی که با یک اسمارت واچ سیم کارت خور دیگر نیازی به گوشی همراه نخواهید داشت. شما در واقع از یک گوشی هوشمند بر روی مچ دستتان برخوردار هستید.

پشتیبانی از سیستم عامل اندروید

قطعاً برایتان جالب است که بدانید ساعت‌های هوشمند سیم کارت خور اغلب از سیستم عامل اندروید بهره‌مند هستند. بهره‌مندی از سیستم عامل اندروید می‌تواند مفهوم بسیار گسترده‌ای را برای کاربران این ساعت داشته باشد. اندروید بودن این ساعت یعنی می‌توان تمامی امکانات اپلیکیشن‌ها، قابلیت‌ها، برنامه‌ها و تنظیماتی که بر روی گوشی‌های اندرویدی قابل اجرا است را بر روی این اسمارت واچ اجرا کرد.
در این قسمت تعدادی از قابلیت‌های کاربردی که به واسطه اندرویدی بودن این اسمارت واچ در دسترس کاربران می‌باشند را مرور خواهیم کرد.

ساعت هوشمند سیم کارت خور، پشتیبانی از اندروید

پشتیبانی از پیام رسان و قابلیت ارسال پیامک

طبیعتا با توجه به قرار داشتن برنامه پیام رسان در ساعت هوشمند سیم کارت خور، این امکان به وجود آمده است که کاربر محترم می‌تواند برای ارسال پیامک وارد برنامه پیام رسان شود و برای مخاطبان هدف خود پیامک ارسال کند. این نکته مهم است که شاید تایپ کردن با ساعت هوشمند به دلیل کوچک بودن نمایشگرش سخت به نظر برسد، پس اگر قصد ارسال پیام با ساعت هوشمند سیم کارت خور را دارید کمی بیشتر بر روی این موضوع تحمل کنید.

دفترچه تلفن و لیست مخاطبین

شما توسط برنامه مخاطبین می‌توانید لیست جامعی از مخاطبان ذخیره شده خود را در دست داشته باشید. این امکان در هیچ یک از ساعت‌های هوشمند بازار وجود ندارد و فقط می‌توان آن را در یک ساعت هوشمند سیم کارت خور با سیستم عامل اندروید مشاهده کرد.

برخورداری از اتصال وای فای

یکی دیگر از مزایای ساعت هوشمند سیم کارت خور برخورداری از اتصال وای فای می‌باشد. شما می‌توانید علاوه بر استفاده از اینترنت 4G سیم کارت خود، به شبکه وای فای اطرافتان متصل شوید و اتصال به اینترنت توسط اسمارت واچ خود را تجربه کنید.

گشت و گذار در اینترنت

خب این بسیار طبیعی است که پس از اتصال به اینترنت می‌توانید مرورگر کروم خود را باز کرده و از گشت و گذار در اینترنت لذت ببرید. قطعاً ظرفیت باتری این اسمارت واچ، قابلیت گشت و گذار چندین ساعته شما در اینترنت را نخواهد داشت. اما ‌میتوان از این قابلیت در زمان‌های اضطراری مانند اتمام باتری موبایل استفاده کرد.

ساعت هوشمند سیم کارت خور بچه گانه

نصب بازی و برنامه برروی اسمارت واچ سیم کارت خور

با توجه به پشتیبانی از سیستم عامل اندروید می‌توان برروی ساعت هوشمند سیم کارت خور، انواع بازی‌ها و برنامه‌های کاربردی را نصب کرد. به عنوان مثال می‌خواهید برنامه اسنپ را بر روی ساعت هوشمند خود داشته باشید یا با یک برنامه مسیریاب مثل نشان برای رفتن به یک لوکیشن مشخص مسیریابی کنید. همچنین در مواقعی که حوصلتان سر رفته‌است میتوانید یک بازی ساده بر روی ساعت هوشمند خود نصب کنید و از یک بازی سرگرم کننده بر روی دست خود لذت ببرید.

معایب ساعت هوشمند سیم کارت خور

در بین این همه مزایا و قابلیت‌های ویژه‌ای که اسمارت واچ سیم کارت خور در اختیار کاربر قرار می‌دهد، معایبی هم وجود دارند که قبل از تهیه یک اسمارت واچ سیم کارت خور باید درباره آنها تحمل کرد.

قیمت بالا ساعت هوشمند سیم کارت خور نسبت به بقیه اسمارت واچ ها

ساعت‌ هوشمند با قابلیت مکالمه (توسط بلوتوث) با تنوع زیادی در بازار یافت میشوند. اما ساعت‌های هوشمند سیم کارت خور به واسطه پشتیبانی از سیم کارت و برخورداری از سیستم عامل اندروید معمولاً از قیمت‌های بسیار بالایی برخوردار هستند. قیمت این دستگاه به قدری بالا است که شاید برای کاربر آن این سوال را به وجود بیاورد که چرا نباید یک گوشی همراه دست دوم بخرم؟ این ساعت‌ها معمولاً بین ۳ الی ۵ میلیون تومان قیمت دارند که برای خرید یک گوشی هوشمند دست دوم اما سالم، مبلغ کمی به نظر نمی‌رسد.

ساعت هوشمند سیم کارت خور و دوربین دار

کندی و هنگ کردن در عملکردهای پیاپی و چندگانه

پردازنده این نوع ساعت‌ها معمولاً پردازنده‌های ضعیف‌تری نسبت به گوشی های همراه هستند. بنابراین نمی‌توان از آنها توقع باز کردن همزمان چندین اپلیکیشن و بازی را داشت. یک اسمارت واچ سیم کارت خور در بهترین حالت می‌تواند یک یا نهایتا دو اپلیکیشن را مدیریت و اجرا کند. حتی در صورت اجرای همزمان دو اپلیکیشن به طور قطعی یکی از آنها با کندی یا اصطلاحا لگ همراه خواهد بود. پس لطفاً از یک اسمارت واچ سیم کارت خور توقع اجرای سریع و بدون هنگی برنامه ها را نداشته‌باشید.

داغ کردن اسمارت واچ سیم کارت خور

طبیعتاً با افزایش کارکرد پردازنده یک دستگاه تکنولوژی، مثل گوشی یا ساعت هوشمند دمای درونی دستگاه افزایش خواهد یافت و به دلیل کمبود سخت‌افزار و تجهیزات خنک کننده درون ساعت هوشمند این دستگاه داغ خواهد کرد.

در صورت استفاده پیاپی و اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین قطعاً حرارت داخلی اسمارت واچ بالا خواهد رفت و این موضوع می‌تواند یکی از معایب بزرگ این دستگاه باشد. البته که اگر این استفاده به صورت متداول و در حد معمول و نرمال باشد، قطعاً ساعت هوشمند شما با داغ شدن‌های کمتری مواجه خواهد بود.

ظرفیت پایین باتری در برابر این همه قابلیت!

یکی دیگر از معایب ساعت هوشمند سیم کارت خور که حتماً باید به آن اشاره‌کرد، ظرفیت پایین و محدود باتری آن می‌باشد. یک لحظه تصور کنید که در حال استفاده از قابلیت‌های یک گوشی هوشمند هستید، اما در عین حال با یک باتری کوچک در اندازه اسمارت واچ رو به رو هستید. پس طبیعتاً زمان اتمام شارژ باتری ساعت هوشمند شما زودتر از اتمام باتری گوشی همراهتان خواهد بود‌. البته ناگفته نماند که با فناوری شارژ وایرلس می‌توان آن را به راحتی و به سرعت شارژ کرد، اما شاید این موضوع باعث آزرده‌خاطرشدن برخی کاربران باشد.

نتیجه گیری پایانی : ساعت هوشمند سیم کارت خور ارزش خرید دارد؟

قطعاً هر دستگاهی مخصوصاً در حوزه تکنولوژی می‌تواند دارای مزایا و معایب متنوعی باشد. اکنون شما با درنظرگرفتن تمامی مزایا و معایبی که در بالا از ساعت هوشمند سیم کارت خور ذکر شد، می‌توانید تصمیم نهایی خود را بگیرید. ترجیح می‌دهید یک گوشی اندرویدی ساده حتی دست دوم داشته باشید یا به یک گجت پوشیدنی بسیار جدید به اسم ساعت هوشمند سیم کارت خور مجهز باشید؟ انتخاب با شماست اما اگر نظر ما را بخواهید یک ساعت هوشمند با تمامی امکانات، بر روی مچ دست، حس بسیار متفاوتی را به شما منتقل خواهد کرد.

برای آموزش رجیستر کردن ساعت هوشمند سیم کارت خور، این مقاله آموزشی را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا